Японський « літаючий автомобіль » злітає з людини на борту

Десятирічна мрія прокататися в небі так просто, як їхати по шосе, може стати менш ілюзорною.

Японська компанія SkyDrive Inc., серед безлічі проектів "літаючих автомобілів" по всьому світу, здійснила успішний, хоча і скромний випробувальний політ з однією людиною на борту.

У відео, показаному журналістам у п'ятницю, вигадка, яка виглядала як гладкий мотоцикл із гвинтами, підняла на кілька футів (1-2 метри) від землі і чотири хвилини витала в сітці.

Томохіро Фукудзава, керівник проекту SkyDrive, заявив, що сподівається, що "літаючий автомобіль" може стати реальним продуктом до 2023 року, але він визнав, що зробити його безпечним є надзвичайно важливим.

"Із понад 100 проектів літальних автомобілів у світі лише небагатьом це вдалося з людиною на борту", — сказав він Ассошиейтед Прес.

"Сподіваюсь, багато людей захочуть їздити на ньому і почуватись у безпеці".

Поки машина може літати лише від 5 до 10 хвилин, але якщо це може стати 30 хвилинами, вона матиме більше потенціалу, включаючи експорт до таких місць, як Китай, сказав Фукудзава.

На відміну від літаків і вертольотів, eVTOL, або "електричний вертикальний зліт і посадка", транспортні засоби пропонують швидкі особисті подорожі від точки до точки, принаймні в принципі.

Вони могли ліквідувати клопоти з аеропортами, пробки та витрати на найм пілотів, вони могли літати автоматично.

Розміри акумуляторів, контроль повітряного руху та інші проблеми інфраструктури є одними з багатьох потенційних проблем їх комерціалізації.

"Багато речей має відбутися", — сказав Санджив Сінгх, професор Інституту робототехніки Університету Карнегі-Меллона, який був співзасновником "Автономії поблизу Землі" поблизу Пітсбурга, який також працює над літаком eVTOL.

"Якщо вони коштують 10 мільйонів доларів, їх ніхто не збирається купувати. Якщо вони літають 5 хвилин, ніхто їх не збирається купувати. Якщо вони так часто падають з неба, ніхто їх не збирається купувати". Сингх сказав в телефонному інтерв'ю.

Проект SkyDrive почався покірно як волонтерський проект під назвою Cartivator в 2012 році, фінансуючись провідними японськими компаніями, включаючи автовиробник Toyota Motor Corp., електронну компанію Panasonic Corp. та розробника відеоігор Bandai Namco.

Демонстраційний політ три роки тому пройшов погано. Але він покращився, і нещодавно проект отримав черговий раунд фінансування — 3,9 мільярда ієн (37 мільйонів доларів), у тому числі від Банку розвитку Японії.

Японський уряд налаштований на бачення "Джетсонів", маючи "дорожню карту" для ділових послуг до 2023 року та розширене комерційне використання до 2030-х років, наголошуючи на своєму потенціалі для з'єднання віддалених районів та забезпечення життєвих шляхів у катастрофах.

Експерти порівнюють галас про літаючі машини з часами, коли авіаційна промисловість розпочала свою діяльність з братом Райт, а автопромисловість — з Ford Model T.

Над проектами eVTOL також працюють Lilium з Німеччини, Joby Aviation в Каліфорнії та Wisk, спільне підприємство Boeing Co. та Kitty Hawk Corp.

Себастьян Трен, виконавчий директор Kitty Hawk, заявив, що потрібен час для того, щоб літаки, мобільні телефони та автономні машини здобули визнання.

"Але час між технологіями та соціальним прийняттям може бути більш стислим для транспортних засобів eVTOL", — сказав він.

Facebook Comments