Як тінистий світ галузі даних позбавляє наших свобод

Нещодавнє опитування глав Amazon, Facebook, Google та Apple у Конгресі США підкреслило загрозу, яку їхні практики становлять для нашого конфіденційності та демократії.

Однак ці великі чотири компанії є лише частиною великої, складної системи масового спостереження.

У цій мережі є тисячі брокерів даних, рекламні агенції та технологічні компанії — деякі з них австралійські. Вони збирають дані мільйонів людей, часто без їх явної згоди чи знань.

В даний час це включає дані, пов'язані з пандемією COVID-19. Наприклад, гігант даних Palantir надав результати американських центрів контролю та профілактики захворювань результати лабораторних випробувань та стан надзвичайних ситуацій.

Скільки вони знають?

Компанії, що передають дані, збирають дані про нашу діяльність в Інтернеті, місцеположення, ДНК, стан здоров'я та навіть те, як ми використовуємо мишу. Вони використовують цілий ряд методів, таких як:

  • Веб-трекери розміщені майже на кожній сторінці в Інтернеті, які слідкують за нашою веб-сторінкою
  • "розумні" домашні пристрої просочують деталі наших звичок використання та місцезнаходження
  • мільйони мобільних додатків, що надсилають наші дані невідомим стороннім особам, включаючи конфіденційну інформацію, таку, як ми востаннє займалися сексом
  • мільйони роздрібних торговців відслідковують наші звички придбання та рух у магазині.

Це розширене відстеження генерує мільярди точок даних, які можуть виявити всі аспекти нашого життя, включаючи наш сімейний стан, дохід, політичну приналежність, інтереси, дружбу та сексуальну орієнтацію.

Дані компанії використовують цю інформацію для складання детальних індивідуальних профілів споживачів. Вони використовуються для таких цілей, як націлювання на нас на рекламу, визначення нашої придатності до позик та оцінки ризику нашого життя.

Індустрія даних в Австралії

Деякі з найбільших світових компаній з передачі даних працюють в Австралії. Quantium — австралійська фірма з аналізу даних, яка отримує дані від різних партнерів, включаючи NAB, Qantas, Woolworths (яким належить 50% компанії) та Foxtel.

Ці партнерські стосунки дозволяють Quantium "задіяти екосистему даних споживачів з неперевершеною картиною поведінки більш ніж 80% домогосподарств Австралії, що охоплюють банківські, побутові та роздрібні операції".

Про це повідомив прес-секретар компанії Розмова більша частина його роботи — це "наука про дані" та робота AI (штучного інтелекту) із сторонніми де-ідентифікованими даними, що надаються клієнтом ". Звідси Quantium надає клієнтам «розуміння та інструменти підтримки ІI / рішення».

Анонімізовані або «деедентифіковані» дані все ще можуть бути точно повторно ідентифіковані. Навіть якщо дані про особу деіндефіковано шляхом перетворення на буквено-цифровий код, метод перетворення є ідентичним для більшості компаній.

Тому кожен код є унікальним для окремої людини і може використовуватися для їх ідентифікації в екосистемі цифрових даних.

Відсутність прозорості

Маючи дохід у минулому році понад 110 млн. Дол. США, дані, отримані з даних Квантума, здаються цінними.

З цього доходу більше ніж 61 мільйон доларів США за період з 2012 по 2020 рік надійшло від проектів, замовлених австралійським урядом. Сюди входять два завдання до 2020 року:

  • проект "Аналітика даних COVID-19" вартістю понад 10 мільйонів доларів США з терміном контракту з 17 березня 2020 року по 31 грудня 2020 року
  • проект "Квантовий аналіз даних про охорону здоров'я" на суму понад 7,4 мільйонів доларів США за період контракту з 1 липня 2020 року по 30 червня 2021 року.

Прес-секретар Квантума заявив, що не можуть обговорювати деталі контрактів без погодження з урядом.

За останнє десятиліття австралійський уряд замовив десятки проектів для інших фірм, що займаються аналізом даних, на суму понад 200 мільйонів доларів.

Сюди входить проект служби повернення боргів на суму 13,8 мільйонів доларів з Dun & Bradstreet та проект перевірки Національної поліції в розмірі 3,3 мільйона доларів за допомогою Equifax — обидва розпочалися в 2016 році. Незрозуміло, що і скільки даних було надано для цих проектів.

Минулого року Quantium була однією з декількох великих компаній, про яку повідомила споживча сторожова організація Австралії за обмін даними з третіми сторонами без відома або згоди споживачів.

Як вони працюють?

Компанії, що передають дані, значною мірою працюють у тіні. Ми рідко знаємо, хто зібрав інформацію про нас, як вони її використовують, кому вони дають, чи правильно це, чи скільки грошей заробляють.

LiveRamp (раніше Acxiom) — американська компанія, яка співпрацює з австралійською компанією Nine Entertainment Co. Це партнерство дозволяє Nine Network надавати маркетологам доступ до даних в Інтернеті та в автономному режимі, щоб націлити споживачів у цифровій мережі Nine.

Ці дані можуть включати австралійський виборчий список, до якого LiveRamp отримав доступ минулого року.

Аналогічно, Optum — американська компанія з охорони здоров'я, яка збирає інформацію з лікарняних записів, електронних медичних записів та страхових претензій.

Він має дані про більш ніж 216 мільйонів людей і використовував це для розробки алгоритму прогнозування, який виявив дискримінацію чорношкірих пацієнтів.

Компрометують нашу демократію

Поширеність, масштабність і прихованість вищезазначених практик даних не суперечать основним принципам ліберальної демократії.

За словами філософа Ісаї Берліна, ліберальні демократії можуть процвітати лише за умови, що у них є автономні громадяни з двома типами свобод:

  1. свобода вільно говорити, вибирати і протестувати
  2. свобода від необгрунтований огляд та втручання.

Наш керований даними світ сигналізує про надзвичайне зменшення обох цих свобод. Нашій свободі вибору є шкода, коли наше інформаційне середовище підроблене, щоб підштовхнути нас до поведінки, що приносить користь іншим сторонам.

Наш приватний простір майже не перебуває у цифровому середовищі, де все, що ми робимо, записується, обробляється та використовується комерційними та державними структурами.

Як ми можемо захистити себе?

Хоча наша здатність відключатися від цифрового світу та контролювати наші дані швидко руйнується, все ж ми можемо вжити заходів для захисту своєї конфіденційності.

Ми повинні зосередитись на застосуванні законодавства для захисту наших громадянських свобод. Австралійський закон про права на захист даних та конфіденційність не зупиняється на забезпеченні належного захисту даних. Австралійська комісія з питань конкуренції та споживачів наголосила на цьому у своєму звіті за 2019 рік.

У 2014 році Федеральна комісія з торгівлі США рекомендувала законодавство, щоб дозволити споживачам визначити, які брокери мають дані про них, і щоб вони мали доступ до нього.

Також рекомендується:

  • Брокери зобов'язані розкривати свої джерела даних
  • роздрібні торговці повідомляють споживачам, що вони діляться своїми даними з брокерами
  • споживачам дозволяється відмовитися.

Якщо ми дбаємо про свої свободи, ми повинні намагатися забезпечити, щоб подібне законодавство було введено в Австралії.

Facebook Comments