Пандемія вірусу, що перетворює авіаперельоти в міру боротьби з носіями

Прагнучи вижити, авіакомпанії відчайдушно намагаються переконати насторожену громадськість, що такі заходи, як обов’язкові маски для обличчя та повітряні фільтри для лікарень, роблять сидіння в літаку безпечнішим, ніж у багатьох інших приміщеннях під час пандемії коронавірусу.

Це не працює.

Опитування свідчать про те, що замість того, щоб зручніше подорожувати повітряним шляхом, все більше людей ставляться до цього скептично. У Сполучених Штатах бронювання авіакомпаній затрималася за останній місяць після повільного зростання — реакція на новий сплеск вірусних інфекцій.

Згідно з даними галузі, авіаперевезення зменшилися на 85% більше, ніж рік тому.

Наслідки для галузі авіаперевезень серйозні. Кілька провідних перевізників вже подали заяву про захист банкрутства, і якщо сподівання на відновлення затягнуться набагато довше, список зростатиме.

Чотири найбільші американські авіакомпанії з квітня по червень втратили разом 10 мільярдів доларів. Їхні керівники кажуть, що виживуть, але вони знизили очікування на відскок.

"Ми всі сподівалися, що до осені вірус може перебігти свій шлях", — сказав генеральний директор Southwest Airlines Гарі Келлі. "Очевидно, що це виявилося мертвим неправильно".

Коли у споживчих звітах у червні було проведено опитування понад 1000 людей щодо їх комфортності різними видами діяльності під час пандемії, 70% заявили, що політ був дуже або дещо небезпечним. Вони оцінили, що їхати до лікарні швидкої допомоги або стояти в черзі, щоб проголосувати як безпечніше.

У опитуванні, замовленому торговою групою авіакомпаній, найбільша стурбованість мандрівників полягала у можливості сидіти поруч із зараженою людиною.

Джон Контак, викладач школи з Фенікса, сказав, що це його страх, як тільки він цього літа вийшов на переповнений рейс American Airlines, щоб відвідати своїх батьків в Огайо.

"Я нічого не знаю про цю людину, яка сидить пішки від мене", — сказав Контак. "Вони взяли нижню лінію або долар за безпеку пасажирів. Наступного разу я краще поїду назад до Огайо, ніж полетіти — це безпечніше, тому що я можу це контролювати".

Американські центри контролю та профілактики захворювань говорять про те, що засідання інших пасажирів, що знаходяться на відстані 6 метрів, часто протягом годин, може збільшити ризик отримати COVID-19. Але CDC також зазначає, що більшість вірусів та інших мікробів не поширюються легко в польотах через те, як повітря циркулює в літаках.

На цьому тижні Standard & Poor's заявили, що перспективи галузі перейшли "від поганого до гіршого", а глобальний повітряний рух в цьому році знизився до 70%. У травні S&P заявила, що падіння на 55% було найгіршим сценарієм.

"Це буде більш повільним і нерівномірним одужанням, ніж можна було очікувати", — сказав аналітик S&P Філіп Багалей.

Міжнародна асоціація авіаперевезень (International Air Transport Association) прогнозує, що авіаперевізники втратять 84 мільярди доларів цього року, що робить найгірший рік в історії галузі. Група каже, що трафік не відновиться повністю до 2024 року.

Азія, де спалахи були під контролем раніше, працює краще, ніж США та Європа. Внутрішні подорожі всередині Китаю відновились приблизно на дві третини рівня минулого року. У США трафік становить менше третини рівнів 2019 року.

Повітряний рух у понад 500 аеропортах Європи знизився, зменшившись у червні на 94% порівняно з тим же місяцем минулого року. Тут було близько 4 мільйонів пасажирів, порівняно з 217 мільйонів роком раніше.

Подорожі позначалися, коли більше двох десятків європейських країн відкрили кордони одна для одної на початку липня, але кількість вірусів зростає у кількох країнах, що призводить до повторних обмежень. Цього тижня Великобританія запровадила 14-денну карантинну вимогу для мандрівників — навіть британців, які повертаються додому — з Франції та Нідерландів. Подорожі з-за меж Європи, включаючи США, поки що обмежені.

У Сполучених Штатах рух трафіку збільшився після краху на 95% у квітні, але затримався — 74% у липні, 72% у серпні.

Авіакомпанії потрапили в цю кризу в найкращій формі, коли-небудь фінансово, завдяки зростаючому попиту на подорожі, зменшенню конкуренції через злиття та мільярдам, залученим додатковими комісіями.

Серед міжнародних перевізників великі державні авіакомпанії майже впевнені, що виживуть. В Азії та на Близькому Сході їх часто сприймають як життєво важливий внесок у загальну економіку. Аналогічно, великі європейські перевізники, включаючи Lufthansa, Air France-KLM та British Airways, можуть бути надто важливими, щоб не допустити збою.

Для Flybe, що базується в США, вже пізно; він закрився у березні. Дві найбільші авіакомпанії Латинської Америки, Авіанка та Латам, подали заяву про захист від банкрутства. Так само зробив і Aeromexico. Virgin Virgin і Virgin Australia, обидві частини плеяди компаній британського магната Річарда Бренсона, використовують суди для скидання боргів.

У США, Транс-штаті та Компасі, які літали меншими літаками для основних авіакомпаній, і базується на Алясці Равн-Ейр, але великі авіакомпанії вижили за рахунок мільярдів урядової допомоги та мільярдів більше у приватних запозиченнях.

Американські авіакомпанії намагалися запевнити мандрівників у безпеці літаків. Вони вимагають від пасажирів носити маски для обличчя та ретельніше чистити кабіни, навіть обприскуючи сидіння протимікробним туманом.

"Ви можете відчути запах очищеного туману, і все стирається в основному зверху донизу — стільці, віконні відтінки, навіть вимикачі світла та накладні баки", — сказав Джейсон Баундс, стюардеса Delta Air Lines.

Авіакомпанії розділилися в одному відношенні. Дельта, Південний Захід, JetBlue та Аляска залишають порожні місця для створення місця між пасажирами. Юнайтед, Американець і Дух цього не роблять, стверджуючи, що соціальне відставання неможливо в літаку.

У більшості рейсів багато порожніх місць, але сцени повних літаків насторожують мандрівників.

Керрол Бреддік, бізнес-тренер і консультант, який розбиває свій час між Феніксом та Англією, настільки переживала за ногу American Airlines щодо своєї поїздки до Великобританії, що після приїзду вона шукала випробування COVID-19.

"Людина, за якою я сидів поруч, пила нонстоп, кричала своєму другові рядом за ним; вони кричали туди-сюди", — сказав Бреддік. "Поєднання алкоголю, крику та жодної маски неприйнятне, і стюардеса нічого не робила".

Бреддік відклав плани цього літа на кілька коротких відпусток у Європі.

"Нова реальність для нас — це менше подорожей, триваліший час перебування та набагато більш вибірковість щодо того, до якої авіакомпанії ми будемо літати", — сказала вона.

Навіть такі часті листівки, як Сет Міллер, який пише про поїздки на своєму веб-сайті PaxEx.aero, обгрунтовують себе.

"Наскільки я люблю і сумую за подорожами, це просто не здається для мене ризиком", — сказав він.

Facebook Comments