GPS, стежте. Ось система Китаю

COVID-19, можливо, залишив дороги по всьому світу безплідними автомобілями, але це не завадило Китаю претендувати на лідерство у світі навігації та цифрового картографування. Слідкуйте, GPS.

Великі плани складаються. Китай запустив останню частину навігаційної супутникової системи BeiDou, або BDS, завершивши розбудову мережі, яка конкурує з всюдисущою глобальною системою позиціонування в Америці та європейським "Галілео". Регулятори ефективно встановили рамки стандартів інтелектуальної мобільності, при цьому окремо беруть на себе зобов’язання подвоїти фінансову допомогу та стимули для компаній, які використовують ці технології. Ран Ченгкі, директор відділу супутникової навігації Китаю, заявив, що країна має намір будувати мережу поставок мікросхем, модулів, плат та інших послуг для BeiDou.

Коли США ставлять стіни національної безпеки проти китайських компаній, а Пекін висуває свої цілі щодо самодостатності, зростаюча супутникова мережа зараз виступає перед суперницькою версією США, яка почалася як військовий проект у 1970-х і по суті мала монополію в поки що поле навігації та картографування. Системи певною мірою сумісні між собою, тобто є можливість для сумісності та можливої ​​заміни. Однак, за певними показниками, остання версія BeiDou краща: її сигнали точні до 0,41 метра проти GPS в середньому 0,5 метра, зазначають аналітики Jefferies Financial Group Inc. Китай заявив, що 100% ключових компонентів для супутника BDS-3 виробляються на внутрішньому ринку.

Чи в кінцевому підсумку система Китаю стає тим, що GPS було у світі десятиліттями — використовуваним у всьому, від військового націлення до нерівномірних пробок до пошуку поблизу італійського ресторану — на сьогодні не менш важливо, ніж те, що Пекін орієнтований на просування вперед та створення навколо нього екосистеми, включаючи ланцюги поставок виробників та постачальників послуг.

Реальні переваги BDS можуть принести промисловому комплексу Китаю. Акції збільшилися в таких доморощених фірмах, як Guangzhou Haige Communications Group Inc. та Beijing BDStar Navigation Co., які надають відповідні товари та послуги. За останні п’ять років витрати на наукові дослідження та розробки становили від 10% до 15% доходів компаній. Очікується, що в цьому році вартість виробництва індустрії супутникової навігації перевищить 400 мільярдів юанів (57 мільярдів доларів). Кілька інших компаній, що колись виготовляли радіопристрої та токі-файли, тепер перебувають у супутниковому просторі зв'язку. Це знизило витрати, що дозволяє ширше застосовувати в логістиці, господарствах і на фабриках в той час, коли Пекіну потрібно підвищити ефективність і продуктивність, щоб сприяти зростанню.

Вже зараз BeiDou — з 56 супутниками — сприймається як "більш досконалий і пропонує більш високу точність та складне покриття" в порівнянні з його американськими та російськими конкурентами, які на даний момент мають 35 та 30 орбіт, відповідно Джеффріс. Минулого тижня регулятори відзначили, що мікросхеми, які дозволяють пристроям користуватися навігаційною системою, масово виробляються, з минулою минулою вартістю майже 50 мільярдів доларів. Система все частіше використовується; У більш ніж 100 країнах Африки, Східної Європи та Південно-Східної Азії зараз це працює певною мірою. Кілька учасників Belt and Road починають використовувати в Китаї "Космічний шовковий шлях", наприклад, для розумних портів та наземних графіків. Вдома послуги картографування працюють у машинобудуванні та автомобільній промисловості, а також у таксі, вантажних автомобілях та на рибальських судах. Чи може це вийти за рамки цього?

Звичайно, американська система не стоїть на місці. Поряд з державними органами, оборонні компанії, такі як Raytheon Technologies Corp. та Lockheed Martin Corp., постійно працюють над модернізацією; мільярди доларів виводяться на роботу. Зараз, правда, існує справжня конкуренція.

Технологія та потенціал убік, заміна GPS поставляється з іншим (великим) перешкодою: довірою. Покладатися на будь-якого постачальника даних про місцезнаходження в ці дедалі протекціоністичні часи може бути неспокійним. Навіть якщо скарги на те, що GPS стає застарілим, часті, чи зможуть користувачі в усьому світі перейти до системи, якою керує Пекін, незалежно від того, наскільки вона точна? Ваша здогадка така ж добра, як і моя.

Facebook Comments