Евристичний алгоритм пошуку для планування атак в робототехнічному футболі

Роботи поступово пробиваються в різні сфери та установки, включаючи спортивні змагання. Роботизований футбол, або футбол, є інноваційною версією футболу, в якій людські гравці замінюються роботами.

Змагання з футболу з футболу / футболу існують вже кілька десятиліть. Вперше введені в 1990-х роках, тепер вони об'єднані в єдину ініціативу, що відзначається регулярними турнірами та лігами, що отримали назву RoboCup.

Гуманоїдні роботи, які беруть участь у RoboCup, з часом ставали все більш розвиненими, роблячи ігри більш захоплюючими та динамічними. Для того, щоб добре виступити в цих змаганнях, роботи в ідеалі повинні мати широкий спектр можливостей, включаючи хороші навички руху, планування шляху, навички локалізації та взаємодії.

Нещодавно дослідники Московського фізико-технологічного інституту розробили техніку планування атак (тобто спроб забити гол) у футболі-роботодавці. Ця методика, представлена ​​в статті, попередньо опублікованій на arXIv, заснована на обчислювальному методі, відомому як евристичний пошук.

Розроблений дослідниками евристичний алгоритм пошуку розраховує траєкторії, які дозволяли б м'ячу рухатись із заданого місця на футбольному полі до мети протилежної команди робота. Його розрахунки базуються на графіку, що моделює ігрове середовище та дві ключові компоненти пошуку, відомі як функція витрат та евристична функція.

"Наше дослідження було спрямоване на вирішення однієї з головних завдань у футболі — забити гол якомога швидше", — розповів TechXplore Іван Хохлов, один із дослідників, які проводили дослідження. "Евристичний метод пошуку, який ми використовували, враховує всю наявну інформацію про стан гри. Більше того, наш підхід дозволяє роботам планувати не один удар, а всю атаку".

По суті, евристичний алгоритм пошуку, розроблений Хохловим та його колегами, був розроблений для прогнозування ідеальних траєкторій м'яча для забиття голів у робототехнічному футболі на основі всієї наявної інформації про стан футбольної гри. Дослідники оцінювали його ефективність, порівнюючи її з кількома базовими методами в серії моделюючих випробувань.

Дивовижно, що їх алгоритм перевершував усі методи, з якими він порівнювався, визначаючи стратегії, які дозволять роботам забивати голи під час футбольних роботів. Первісні висновки, зібрані Хохловим та його колегами, підкреслюють потенціал алгоритму для посилення атак роботів під час ігор RoboCup.

Надалі це нещодавнє дослідження могло б надихнути інших дослідницьких команд на розробку подібних алгоритмів підвищення ефективності роботи в інших аспектах роботизованого футболу. Поки дослідники випробовували свій алгоритм лише в симуляціях, але з часом його можна було застосувати і до справжніх гуманоїдних роботів з метою подальшого дослідження його потенціалу.

"У своїх майбутніх дослідженнях ми плануємо перевірити застосованість навчання з підсиленням до цього алгоритму в наших конкретних умовах", — сказав Хохлов.

Facebook Comments