Дорожній тест: китайські «роботоксиси» беруть вершників за спину

Китайські учасники в гонці поставити автономні транспортні засоби на дорогу проводять "роботоксис" в Інтернеті, сподіваючись, що формат найманих автомобілів може стати ключем до розблокування широкого прийняття футуристичної технології.

Очікується, що пройдуть роки, перш ніж автомобілі, які експлуатуються повністю без втручання людини, у зв'язку із затримкою технологічних, регуляторних та безпекових перешкод.

Однак, оскільки Китай кидає виклик домінуванню американських технологій, такі китайські гравці, як Baidu, AutoX, що підтримується Alibaba, та король ділового доступу DiDi Chuxing, нещодавно розпочали автономні пілотні проекти таксі у містах країни.

Подібні зусилля ведуться в США, і керівник AutoX Xiao Jianxiong заявив AFP, що перші повністю автономні транспортні засоби можуть бути на дорогах до кінця року.

Robotaxis або служби доставки вважаються ідеальними для накопичення часу водіння та величезного кешу даних, необхідного для того, щоб машини могли "навчитися" та стати достатньо безпечними.

Китайські споживачі — відомі тим, що охоче охоплюють електронну комерцію, онлайн-платежі та інші цифрові рішення — вибудовуються для розробки самостійних автономних таксі DiDi Chuxing під час пілотного проекту в Шанхаї, розпочатого в червні.

Підкреслюючи характер незавершеної концепції, працівник DiDi займає водійське місце, готовий взяти колесо за потреби.

Але Да Сюань, 24-річний працівник соціальних медіа, стрибнув зі смаком майбутнього.

'Гладкий' біг

"Я чула, що такі компанії, як Uber або Tesla, займаються автономним водінням, тому мені було цікаво, що роблять китайські компанії, чи можуть вони перейти у виробництво, і якщо так, яким буде досвід (їзда)", — сказала вона.

"Це було дуже гладко", — сказала Да, додавши, що вона почуватиметься в безпеці в такому автомобілі.

Випробувані використовують мобільний додаток DiDi для побудови їзди по приміських дорогах у Volvo, оснащеному короною технічного обладнання, оснащеним прядильним радіолокаційним пристроєм.

Транспортний засіб впевнено роз'їжджає, прискорюючи, гальмуючи, сигналізуючи і вмикаючи власне у реальному русі, як жіночий голос спокійно промовляє: "Поступаючись на перехід"; "Ваша машина була дезінфікована".

Коли велика вантажівка різко закрутилася попереду, водій AI DiDi плавно застосував гальмо.

Як і будь-який водій студента, проте, він все ще потребує практики.

На одному знаку зупинки він гальмував так різко, що пасажири вискочили вперед.

І будь-яке імпровізоване відхилення від наміченого маршруту вимагає втручання людини.

Але Менг Сін, головний операційний директор автономної водійської компанії DiDi, сказав AFP, що його система AI "вже досить розумна, щоб вирішити більшість ситуацій", і водіям безпеки майже ніколи не потрібно торкатися керма або гальм.

Виконавчий директор Tesla Елон Маск, відомий своїми надмірно райдужними прогнозами, підняв брови в липні, заявивши, що американський виробник електромобілів у цьому році може мати повністю автономну машину, яку аналітики відмовилися.

Довгий шлях

Пол Льюїс, який очолює політичні дослідження Вашингтонського некомерційного центру транспорту "Ено", заявив AFP, що сподівання "скидаються", оскільки темпи розвитку технології невтішні.

"Розробники технологій починають усвідомлювати межі штучного інтелекту та переваги людського мозку при виконанні деяких із цих завдань", — сказав він, додавши, що ми залишаємося "довгим шляхом" від машин без водіїв.

Але Xiao з AutoX очікує, що «значне» розгортання транспортних засобів — без водіїв безпеки — може відбутися через два-три роки, а основні перешкоди — правила та технології.

"Це просто питання часу та зусиль, щоб це відбулося", — сказав він. "Немає відкритих наукових питань, які потрібно вирішити".

Технічний гігант Baidu має плани щодо автономних баз тестування автомобілів у більш ніж 10 китайських містах, включаючи Пекін, з 45-сильним флотом роботокси вже випробовується в центральному китайському місті Чанша, займаючи площу близько 130 квадратних кілометрів (50 квадратних миль).

Парк Аполлона в столиці, який відкрився цього року, налічує понад 200 транспортних засобів, в той час як генеральний директор Аполлона Лі Женью заявив працівникам у листі, що "епоха безпілотного руху в русі обов'язково настане".

У червні керівник Didi заявив, що велетенський гігант має на меті експлуатувати понад мільйон самохідних автомобілів до 2030 року.

"Те, що ми намагаємося вирішити, — це останні 0,5 відсотка проблем … ми віримо в майбутнє, ми зможемо дістатися до тієї точки, де ми зможемо забезпечити безпечніший досвід, ніж водій людини".

Facebook Comments