Підтверджено наявність нової структури ДНК в людських клітинах

Мабуть, майже будь-яка людина хоча б трохи знайомий з наукою на питання «як виглядає ДНК?» відповість «в формі двох спіралей». І це твердження до останнього моменту було фактом, аксіомою, яка не потребує доведення. Однак нещодавно група дослідників з Австралії виявила абсолютно нову форму структури ДНК. І, виконуючи всі ті ж функції, вона зовсім нічим не схожа на звичну нам двухспріральную молекулу.

За відкриттям стоїть група дослідників з Гарванского Інституту медичних досліджень на чолі з професором Деніелом Христом. Самі автори описують нову форму як «скручений вузол», що підтверджує давню гіпотезу про те, що наш генетичний код має набагато складнішу структуру, ніж симетрично розташовані спіралі.

«Коли більшість з нас думає про ДНК, ми думаємо про подвійну спіралі.Наше нове дослідження нагадує нам, що існують абсолютно різні структури ДНК. І це цілком може бути вкрай важливим для роботи наших клітин. Важливо відзначити, що форми різних молекулярних варіантів впливають на те, як функціонує вся наша біологія. »

Схематичне зображення i-motif

Фрагмент ДНК носить назву i-motif. У лабораторних умовах її спостерігали і раніше, ще в 1990-х роках, але вперше виявили в клітинах деяких тварин в середині цього року. Продовживши дослідження, команда вчених нещодавно з'ясувала, що i-motif є і в функціонуючих людських клітинах.

«I-motif-це четирехцепочечний« скручений вузол »ДНК. Утворюється він у такий спосіб: на одній і тій же нитки ДНК азотистих основ цитозин зв'язуються один з одним. Це в корені відрізняється від того, що ми звикли бачити, адже цитозин зазвичай пов'язаний з гуаніном за принципом компліментарності. » — пояснив дослідник генома Марсель Дінгер.

Цю та інші новини ви можете обговорити в нашому чаті в телеграм.