Купивши дитині собаку можна запобігти розвитку у нього шизофренії

Вчені вже багато раз підтверджували, що наявність і відсутність домашньої тварини може вплинути на здоров'я людини. Наприклад, порівняно недавно було доведено, що завівши собаку люди можуть відчути поліпшення роботи серцево-судинної системи і значно збільшити тривалість свого життя. Також в ході деяких досліджень було доведено, що живуть всередині кішок мікроби можуть впливати на маленьких дітей і з раннього віку можуть сприяти виробленню у них імунітету до астми. З недавнього часу у вчених також виникло припущення, що заводячи домашня тварина, а саме собаку, батьки можуть знизити ризик розвитку у своєї дитини шизофренії. Але як вони прийшли до такого висновку?

Собаки можуть врятувати вас від шизофренії

Результати проведеного співробітниками однієї з дитячих лікарень американського штату Меріленд дослідження були опубліковані в науковому журналі PLOS One. Дослідники спочатку відзначили, що шизофренія є однією з тих психічних розладів, точна причина виникнення якої вченим досі невідома. На даний момент передбачається, що передумови до виникнення шизофренії з'являються через впливів навколишнього середовища, генетичних змін і браку вітамінів. Беручи до уваги те, що домашні тварини теж можуть спровокувати або ж захистити дітей від різних захворювань, вчені вирішили перевірити, чи працює такий взаємозв'язок на прикладі собак і шизофренії.

Як собаки впливають на психічне здоров'я дітей?

Щоб з'ясувати це, дослідники вивчили особисті дані 1300 дорослих людей з американського міста Балтімор. Добровольці були розділені на три групи, де 381 чоловік страждали від біполярного розладу особистості, 396 був поставлений діагноз шизофренія, а 594 учасників дослідження були абсолютно здорові. За словами дослідників, у біполярного розладу і шизофренії можуть бути схожі сценарії розвитку. Однак вони визнали, що ці захворювання проявляються зовсім по-різному. Як правило, шизофренія викликає галюцинації і маячний стан, а люди з біполярним розладом особистості живуть або в стадії манії, або перебувають в депресії.

А ви знаєте, що в недалекому майбутньому Ілон Маск планує вилікувати людей від шизофренії?

Провівши серед учасників дослідження опитування, вчені з'ясували, що наявність у людини домашнього собаки в дитячому віці, знижувало ризик розвитку шизофренії в дорослому віці на цілих 24%. За словами педіатра Роберта йолка, особливо така закономірність виділилася в випадках, коли собака жила в будинку вже при народженні дитини. За його розрахунками, якби в кожній родині жила собака, можна було б запобігти близько 840 000 нинішніх випадках розвитку шизофренії.

У собак живуть мікроорганізми, які впливають на імунітет дітей

На жаль, на даний момент вчені й гадки не мають, з чим пов'язана менша схильність дітей з сімей з домашніми собаками до виникнення шизофренії. Поки вони можуть тільки припускати, що живуть всередині собак мікроби якимось чином впливають на імунітет дитини і на генетичному рівні збільшують їх захист від психічних захворювань.

Якщо вам цікаві новини науки і технологій, підпишіться на наш канал в Яндекс.Дзен. Там ви знайдете матеріали, які не були опубліковані на сайті!

На завершення хочеться також згадати, що дослідникам вдалося знайти взаємозв'язок між наявністю будинку кішки і підвищеним ризиком захворіти на шизофренію. Опитування показало, що власники кішок в підлітковому віці з часом страждали набагато більше за інших не тільки від шизофренії, але і біполярного розладу особистості. Загалом, у вчених попереду ще багато роботи, адже комусь треба з'ясувати причини таких взаємозв'язків.