Зоряний корабль SN5 розкриває слід. Перший політ великого прототипу SpaceX

На випробувальному об'єкті в Бока-Чіка на південному краю Техасу SpaceX здійснив довгоочікувану спробу вперше пролетіти прототип Starship SN5 на 150 метрів (і закріпити машину до посадкової площадки). Підхід виявився успішним. Таким чином, досягнуто важливої ​​віхи проекту — підтвердження мобільності повнорозмірної версії прототипу корабля.

Мінімалістичний дизайн транспортного засобу Starship SN5 вилетів зі стартової станції в Бока-Чіка об 11 годині ранку. 01:59 Середа, 5 серпня CET (18:59 за місцевим часом вівторок, 4 серпня). Миттєво після обстрілу транспортний засіб піднявся на задану висоту під певним кутом, потім рухався більш горизонтально і почав опускати політ у напрямку призначеного місця посадки.

У той час зона зльоту була огорнута густими газами вихлопних газів та піднятим пилом, що ускладнювало час спуску на посадку. Тим не менш, майже через хвилину після зльоту, Starship SN5 приземлився у хорошій формі (без ознак пошкодження) на сусідній платформі. Позитивним результатом тесту стало підбадьорення працівників SpaceX, які спостерігали за тестом з безпечної відстані в техаському експериментальному закладі Ілона Муска.

Готуючись до цього важливого підходу, декількома днями раніше (30 липня) SpaceX провів випробування статичного випалу прототипу — від двигуна Raptor. Це запалювання не спричинило жодних проблем, завдяки яким інженерна команда компанії могла продовжувати підготовку до льотного випробування. Підтвердження такого наміру презентував Елон Маск через соціальні медіа. “Starship SN5 щойно завершив повномасштабну перевірку статичного запалювання. Незабаром стрибок на 150 м ”, — тоді оголосив засновник SpaceX.

Starship приймає рейс pic.twitter.com/IWvwcA05hl

— SpaceX (@SpaceX) 5 серпня 2020 року

Вдале сходження відкриває шлях для Starship до більш і більш вимогливих випробувань польотів. До недавнього часу цей момент може здатися далеким, враховуючи численні випадки пошкоджень та втрат попередніх прототипів під час наступних етапів наземних випробувань. Більшість попередників SN5 були пошкоджені під час випробувань під тиском або під час підготовки до статичного займання. Останній такий випадок стосувався вибуху прототипу SN4 під час експериментального підходу 30 травня 2020 року.

СТАН! Компанія Starship SN5 запустила тест-скачок на 150 метрів у SpaceX Boca Chica.

Під потужністю Raptor SN27 SN5 провів те, що схоже на успішний політ!

Слухайте бадьорі SpaceXers!

Історія зйомок Мері (@BocaChicaGal)!

Livestream: https://t.co/rUNxATy7VJ pic.twitter.com/p5UTRFd0gI

— Кріс Б — NSF (@NASASpaceflight) 4 серпня 2020 року

Однак були і успіхи — на передовій подібного високого підйому до останнього з менших прототипів Starship, відомого як Starhopper. Цей тест відбувся 27 серпня 2019 року. Як і сьогодні, в транспортному засобі використовується один двигун SpaceX Raptor.

Тим не менш, SpaceX врахував численні надзвичайні ситуації, які пов'язані з виснажливим процесом розробки нового автомобіля з самого початку. Очікуваний попит навіть на десяток різних прототипів SN був заявлений ще до того, як Starship досяг бажаної експлуатаційної готовності.

У Ілона Маск та його компанії дуже амбітні плани щодо цього дизайну — особливо з точки зору подальшого освоєння космосу. Космічний корабель був розроблений, щоб в основному перемістити космонавтів на Місяць і в кінцевому підсумку подорожувати на Марс. У той же час він повинен бути адаптований до управління великомасштабним суборбітальним транспортом — що дозволяє перевозити пасажирів навколо Землі за менше години з одного кінця земної кулі до іншого.

Facebook Comments