Третій сервісний модуль для місячної капсули Orion. Контракт з Airbus

Поки у Флориді ведуться останні роботи по завершенню першої копії місячного пілотованого корабля NASA, Європейське космічне агентство замовило побудувати третій сервісний модуль з наміром зібрати ще одну капсулу такого типу. Контракт знову було доручено Airbus. Перша безпілотна місія, що використовує прототип Європейського сервісного модуля, очікується, буде завершена до 2021 року.

Третій сервісний модуль ESM (Європейський сервісний модуль) буде побудований на заводі Airbus у м. Бремен, Німеччина. До реалізації проекту беруть участь особи 10 країн Європи. Вартість замовлення, наданого консорціуму Європейським космічним агентством, становить 250 мільйонів євро.

Замовивши додатковий модуль обслуговування, ESA забезпечить безперервність програми NASA Artemis. Третій європейський модуль ESM буде використовуватися в рамках місії "Артеміда III" для транспортування космонавтів до поверхні Місяця в 2024 році. Люди приземляться на Срібний глобус вперше після "Аполлона 17", який знаходиться після перерви понад 50 років.

"Наші знання та досвід дозволять нам підтримувати експедиції на Місяць через міжнародне партнерство", — сказав Андреас Хаммер, керівник відділу космічних досліджень Airbus. "Працюючи з інституційними клієнтами з ESA та NASA, а також з нашим промисловим партнером — Lockheed Martin, ми отримали надійну основу для планування перших трьох місячних місій. Чинна угода — це вдячність за спільні зусилля, що поєднують найкращі європейські та американські космічні технології ", — наголосив представник європейської групи.

Укладаючи цю угоду, ми знову показуємо, що Європа є сильним і надійним партнером у проекті Artemis. Європейський сервісний модуль є його ключовим елементом, що дозволяє проводити наукові дослідження та розробку ключових технологій та міжнародне співробітництво. Це дозволить виконувати місії, під час яких люди знову вийдуть за межі низької орбіти Землі.

Девід Паркер, директор ESA з космічних та робототехнічних досліджень

Перший, досі безпілотний тестовий політ «Оріон» з європейським модулем обслуговування (Артеміда I) запланований на 2021 рік. У наступній місії Артеміда II перші космонавти обведуть Місяць і повернуться на Землю. Модуль ESM забезпечить екіпаж енергією, повітрям та водою, а також приводом у рух та регулюванням температури для нового космічного корабля NASA.

Кожен ESM складається з понад 20 000 деталей та компонентів — від електричного обладнання та двигунів, через сонячні батареї та паливні баки, до пристроїв життєзабезпечення, а також близько 12 кілометрів кабелів. Перший сервісний модуль був доставлений НАСА в листопаді 2018 року і був підключений до модуля екіпажу. Повністю інтегрований космічний апарат вже завершив випробування у вакуумній камері на об'єкті НАСА в Огайо і повернувся до космічного центру Кеннеді у штаті Флорида. Наразі другий модуль інтегрується та випробовується на заводі Airbus у Бремені. Він повинен бути переданий НАСА в першій половині 2021 року.

зображення
Малюнок: ESA — K. Ольденбург [esa.int]

 

Під час проектування та будівництва ESM компанія Airbus використовувала досвід роботи головного підрядника для ESA (ATV — Автоматизований трансферний транспортний засіб), який забезпечував екіпаж Міжнародної космічної станції регулярною поставкою тестового обладнання, запчастин, продуктів харчування, повітря, води та палива.

ЕСМ має циліндричну форму, діаметр і висоту близько чотирьох метрів. Він має чотири батареї сонячних батарей (після розгортання вони мають загальну довжину 19 м), які виробляють достатньо енергії для двох домочадців. 8,6-тонне навантаження палива в сервісному модулі забезпечує один основний двигун та 32 менші реактивні двигуни.

ESM має загальну вагу трохи більше 13 тонн. Окрім виконання функції головної рушійної системи космічного корабля "Оріон", ЕСМ буде використовуватися для маневрування на орбіті та контролю його положення. Він також забезпечить екіпаж основними елементами системи життєзабезпечення, такими як вода та кисень, та дозволить регулювати температуру всередині Orion під час підключення до модуля екіпажу.

Facebook Comments