Супутниковий запис краху «Боїнга» в Ірані. «Щось дуже незвичне сталося»

Триває ретельний збір даних, який міг би пролити більше уваги на причини трагічного колапсу української авіакомпанії "Боїнг 737-800" МАУ, незабаром після вильоту в середу з аеропорту Тегеран. У слідчих вже є, серед інших доступ до більш детальних показань та записаних параметрів польоту, які збираються за допомогою комерційних супутникових інструментів. Згідно з повідомленнями, які все ще розкриваються поступово, ці дані говорять про "незвичні" обставини катастрофи.

Аналіз супутникових даних, пов’язаних з невдалим польотом лінії МАУ з Тегерану до Києва, вже згадували на їх прес-конференції 8 січня 2020 року представники влади Канади, 63 громадяни яких загинули в цій катастрофі (із 138 пасажирів українських літаків, які хотіли потрапити до Канади) , Прем'єр-міністр цієї країни Джастін Трюдо заявив, що його уряд буде домагатися "ретельного розслідування" причин катастрофи, оголосивши з цього приводу зустріч міністра закордонних справ Канади Франсуа-Філіпа Шампані та глави іранської дипломатії. Він також зазначив, що Канада хоче отримати дозвіл найближчим часом на присутність своїх фахівців у Тегерані та їх участь у розслідуванні.

Відповідаючи на питання про можливі причини трагедії, Трюдо повинен був визнати, що не зміг підтвердити попередні повідомлення агентства Reuters про те, що за попередньою оцінкою західних спецслужб, літак українських авіакомпаній був збитий. "Це дуже рання стадія, спекулювати було б небезпечно", — цитує заяву Трюдо у повідомленні Польського агентства з преси.

Читайте також: Поломка двигуна чи російська ракета "Тор" спричинили катастрофу "Боїнга"? Трамп: "Хтось, можливо, допустив помилку" [ОНОВЛЕННЯ]

З іншого боку, міністр транспорту Канади Марк Гарно більш прямо говорив на цю тему (на тій же прес-конференції). Він підкреслив: "вказівки із супутникових даних говорять про те, що літак злетів нормально (…), але потім контакт з ним був втрачений, що говорить про те, що сталося щось дуже незвичне". Тут він посилався на попередні звіти, які дозволяють припустити, що машинний транспондер, який працював протягом перших двох хвилин польоту, і передані параметри сходження не показали жодних відхилень від передбачуваного маршруту. Екіпаж не повідомляв про технічні проблеми.

Це, у свою чергу, сприяє спекуляціям щодо раптового виникнення небезпечної ситуації, пов’язаної з насильницьким впливом зовнішнього чинника — включаючи можливе знищення зенітної ракети. Ця версія стала значно більш імовірною у світлі останніх повідомлень Reuters з вечора 9 січня, коли йдеться про нібито реєстрацію американськими супутниками системи раннього попередження на момент вистрілення "двох ракет безпосередньо перед катастрофою". Інформацію подібним тоном опублікував журнал Newsweek з посиланням на додатково американські та іракські джерела — вказуючи на те, що інцидент стався внаслідок випадкової збиття.

Раніше в той же день українські ЗМІ оголосили, що американська компанія Aireon заявила про готовність поділитися своїми даними щодо параметрів трагічного польоту, зареєстрованих самим за допомогою супутникових цифрових систем стеження. За словами прес-секретаря компанії в четвер, 9 січня, відповідні дані вже передані "слідчим органам".

Компанія Aireon спеціалізується на наданні глобально доступної системи моніторингу та нагляду за польотами, використовуючи супутники для збору більш детальної інформації, ніж це зазвичай є в комерційних засобах відстеження польотів. У 2019 році Aireon вже надав поточні дані про Boeing 737 Max, який зазнав аварії в Ефіопії, а також з подібним збоєм в Індонезії в 2018 році. Це прискорило пояснення причин аварій.

Джерело: PAP / Reuter's / Deutsche Welle

Facebook Comments