Супутник служби MEV-1 порадував DARPA. Буде створена версія для Пентагону

Вдалий космічний дебют службового корабля MEV-1, під час якого неактивний супутник був захоплений на далекій геостаціонарній орбіті, визнав агентство ключових технологій Пентагону — DARPA. Ефект від тестування об'єкта Northrop Grumman спонукав керівництво Міністерства оборони США укласти компанію контракту на побудову похідної урядової системи — вдосконаленого інструментального роботизованого супутникового інструменту.

Агентство прогресивних дослідницьких проектів у галузі оборони (DARPA), яке звітує перед Міністерством оборони США (DARPA), обрало Northrop Grumman промисловим партнером у програмі робототехнічного обслуговування геосинхронних супутників (RSGS). Про укладення відповідного виконавчого договору було оголошено у середу, 4 березня 2020 року. Ця інформація з'явилася в прямому зв'язку з недавнім першим використанням сервісної системи MEV-1 (Mission Extension Vehicle-1), оснащеної причальним і перехоплюючим механізмом, щоб повернути неактивний супутник назад на геостаціонарну орбіту.

Виготовлений компанією SpaceLogistics LCC (раніше частина Orbital ATK, придбана Northrop Grumman у 2018 році), сервісний транспортний апарат почав у жовтні 2019 року підключитися до орбіти із супутником зв'язку Intelsat-901 наприкінці лютого і дозволить йому відновити роботу після імпорту до колишнього орбітальне положення. Завдяки цьому майно, що залишається Intelsat, зможе залишатися в експлуатації ще п’ять років.

Відповідно до договору DARPA, SpaceLogistics LCC — як дочірня компанія Northrop Grumman — буде відповідати за забезпечення платформи базової супутникової системи (наприклад, тієї, яка використовується при будівництві MEV-1). Відповідно до припущень програми RSGS (Робототехнічне обслуговування геосинхронних супутників), буде здано корисне навантаження, створене, згідно з його власним дизайном DARPA, США. Військово-морська лабораторія. Основна його частина буде двома робототехнічними зброями з маніпуляторами, здатними виконувати більш складні операції на обслуговуваних супутниках, що займають далеку геосинхронну орбіту — включаючи заміну пошкоджених і зношених компонентів місії. Система також буде включати численні датчики та змінні "ковпачки" інструменту.

DARPA та Space Logistics виконають контракт у два етапи. Перший — це шість місяців для оцінки сумісності механізмів та застосованих рішень, а також обґрунтування бізнесу. Друга — це конструкція та випробування готової машини, включаючи продуктивність польоту та випробування на орбіті. Цієї мети планується досягти до 2023 року.

Укладення договору з Northrop Grumman є тим більш значущим, оскільки воно відбувається через три роки після запуску всієї програми RSGS, реалізація якої на той час мала серйозні ускладнення. У лютому 2017 року агентство обрало Space System Loral для виконання того ж завдання, яке тоді було задоволено позовом тогочасного головного конкурента Orbital ATK (пізніше придбаного Northrop Grumman). Після того як DARPA оголосила про вибір SSL, Orbital ATK безуспішно протестував проти цього рішення у федеральному суді.

У січні 2019 року материнська компанія SSL Maxar Technologies відмовилася від співпраці з DARPA. Це було пояснено в той час витратами на незалежні технології розвитку, які було важко переносити, і спадом супутникових систем, розміщених на геосинхронній орбіті.

Тому DARPA вирішила знову оголосити тендер, який відбувся у травні 2019 року. Для цього було виділено бюджет у розмірі 64,6 млн. Дол. США на перспективу звітного року 2020 року.

Агентство заявляє, що програма RSGS проводиться для забезпечення вмілої експлуатації космічних кораблів на геосинхронній орбіті та проведення інспекцій, ремонту, розширення сервісного обслуговування та навіть покращення цінних ресурсів GEO. Обладнання слід використовувати як для державних, так і для цивільних супутників.

Facebook Comments