Стратозапуск у новому одязі. Крилатий гігант відновить польоти

Після потрясіння проекту Stratolaunch через смерть його засновника — мільярдера Пола Аллена — побоювалися, що гігантський подвійний фюзеляж, що є опорою проекту, ніколи не підніметься. Тим часом, на початку березня нове керівництво компанії оголосило ранню дату відновлення тестових польотів машини, яка поки що лише один раз відірвалася від злітно-посадкової смуги. Нинішні власники гіганта зізналися, однак, що їх концепція використання літака суттєво відрізняється від початкового бачення попереднього власника.

Конкретний план подальшого розвитку проекту Stratolaunch почав обговорюватися ширше на наступній генераційній конференції суборбітальних досліджень, організованій на початку березня в Брумфілді, штат Колорадо. Там виступив Марк Біттерман, віце-президент Компанії з ділових відносин та державних контрактів, який досить чітко окреслив план та термін відновлення випробувань літака з двома корпусами. Він заявив, що шестимоторний гігант злетить знову у вересні 2020 року і відтепер буде повторювати свої пуски регулярно — щомісяця.

Поки машина летіла лише один раз — у квітні 2019 року. Тестовий дебют на той час тривав трохи більше 2 годин, протягом яких літак досяг висоти 4600 м. Тоді, однак, невизначена ситуація компанії та намір продати активи Stratolaunch Vulcan Holding, раніше належав покійному Полу Аллену, зупинили хід подальших робіт. Зрештою, компанія фактично змінила свого власника (у жовтні 2019 року), що виявилося в грудні інвестиційним фондом Cerberus Capital Management.

Тому компанія залишилася живою, хоча досі невідомо, що зробить її нова правління з амбітною ідеєю попереднього власника та чи буде він зацікавлений у її подальшій реалізації. Біттерман пролив трохи більше світла на це питання, безпосередньо визнаючи іншу концепцію подальшого розвитку компанії. Він заявив, що первісне бачення використання крилатого "монстра" як платформи для зупинки та попереднього запуску космічних ракет було відкинуто. Натомість система підтримки призначена для тестування різних нових швидкісних конструкцій, таких як гіперзвукові ракети.

Біттермен сигналізував, що це значною мірою стосується державних клієнтів, які мають на меті розробити маневрені ракети спеціального призначення, для яких літак Stratolaunch може бути використаний в якості основи для випробувань. "Наш бізнес-план заснований на обслуговуванні парку транспортних засобів як урядових, так і промислових замовників", — сказав він на конференції в Брумфілді. "Те, на чому ми зосереджуємось, — це налаштовані та доступні системи ракетного приведення в експлуатацію багаторазового використання та пов'язані з нею повітряні послуги", — сказав він у відповідь на запитання про вказівки щодо подальших операцій та сферах розробки, помічені поза придбаним подвійним корпусом. Представники Stratolaunch не розглядали деталей щодо специфіки цих майбутніх транспортних засобів, але запевнили, що компанія надасть більше інформації в найближчі місяці.

Далі Біттермен зазначив, що головна мета компанії — це отримати сертифікат FAA (Федеральної авіаційної адміністрації) для величезного літального апарату — отже, польоти перевіреної конструкції повинні регулярно проводитися протягом приблизно 8 місяців для отримання необхідних дозволів. Він також повідомив, що в компанії зараз 115 працівників, порівняно з 87 працівниками, які ще працювали у грудні. Не виключено, що компанія повернеться до концепції поводження з легкими ракетними установками з-під фюзеляжу літаків Stratolaunch під час зростання — але не в найближчі 5-8 років.

Facebook Comments