США: коаліція компаній та велика підготовка до виробництва нових ICBM

У США навколо групи Northrop Grumman кристалізується широка промислова група, яка після відставки Боїнга залишилася єдиним претендентом на "контракт століття" на виробництво нового покоління наземних балістичних ракет. В умовах триваючих переговорів та очікуваного (останнього кварталу фінансового року 2020 року) підписання багатомільярдного контракту в рамках наземної програми стратегічного стримування, один з ключових партнерів цього зобов’язання оголосив на початку березня цього року. досягнуто важливої ​​віхи при підготовці до постачання дефіцитних ракетних двигунів для твердого палива (Твердопаливний ракетний двигун, СРМ).

Зазначений партнер — недавній конкурент на ринку інноваційних систем Northrop Grumman (який працює до 2018 року під брендом Orbital ATK) — Aerojet Rocketdyne. У середині минулого року компанія була розглянута як ключовий партнер Boeing у змаганні за багатомільярдне замовлення на виробництво наступників міжконтинентальних наземних балістичних ракет LGM-30G Minuteman III. Тим не менш, з відмовою Боїнга від подачі заявки на контракт у наземній програмі стратегічного стримування, Aerojet прийняв іншу бізнес-орієнтацію. У вересні 2019 року вона заявила про приєднання до зростаючої промислової коаліції під керівництвом Нортропа Груммана.

Раніше компанія вкладала гроші в адаптацію свого потенціалу до потреб виробництва, орієнтованого на заміну стратегічного арсеналу зброї в США, який базується на широкому використанні важких ракетних двигунів на тверде пальне. До цих пір можливості Aerojet Rocketdyne тут обмежувалися сегментом силових установок двигуна — головним чином двигунами AJ-60A, які раніше використовувались при запуску ракети Space V в якості ракет бокової підтримки. Крім того, у 2015 році Альянс United Launch Alliance (астронавтичний консорціум з Boeing та Lockheed Martin) відмовився від їх використання при запуску Атласу та розробці ракет Вулкана нового покоління — на користь конкуруючих двигунів з інноваційних систем Northrop Grumman, GEM-63 та GEM- 63XL.

Це та невизначені дати очікуваного запуску програми розробки нових балістичних ракет вплинули на рішення компанії Aerojet Rocketdyne припинити частину старої інфраструктури, а також здійснити проект розширення виробничих потужностей на інших заводах. Тому відбувся поступовий відхід від виробництва ракетних двигунів в історичному центрі компанії в Сакраменто на західному узбережжі США (Каліфорнія). Одночасно розпочалося масштабне розширення центру виробництва та розвитку в Камдені, штат Арканзас.

Саме там нещодавно завершилися роботи з встановлення напірної камери (автоклава), що використовується в процесі наповнення кузовів важких двигунів СРМ паливом. Крім впорскування вмісту під тиском, система також дозволяє нагрівати його під час наповнення тіл ракети. Система дозволяє працювати двигунам довжиною до 12 м і діаметром майже 2,5 м.

зображення
Камера тиску, встановлена ​​в Aerojet Rocketdyne в Камдені, використовується в технологічному процесі створення двигунів SRM. Рис. Aerojet Rocketdyne [aerojetrocketdyne.com]

Компанія зазначила, що це ключовий момент у процесі створення розгалуженого заводу, який має врешті-решт охопити площу майже 6 квадратних км. Завдяки задекларованому прогресу цієї весни має бути відкрита нова фабрика та виробнича лінія на суму понад 15,5 млн. Дол. Його функція полягає в тому, щоб Aerojet Rocketdyne брав участь у виробництві як нового МБР для Збройних сил США, так і протибалістичних систем для потреб Агентства протибалістичної оборони MDA.

Промислова група, зосереджена навколо Northrop Grumman, включає все більше і більше об'єктів. у вересні 2019 року та лютому 2020 року. До цих пір основними учасниками, поряд з Aerojet Rocketdyne, є такі компанії, як: BRPH, Clark Construction, Collins Aerospace, General Dynamics, Honeywell, Kratos Defense, L3Harris, Lockheed Martin, Parsons та Textron Systems. Цікаво, що "Боїнг" також висловив зацікавленість приєднатися до "коаліції", але — згідно декларацій представників цієї групи — цю пропозицію повинен був відхилити Нортроп Грумман.

Очікуваний контракт на розробку технології та виробництва нових міжконтинентальних балістичних систем США має бути укладений до кінця четвертого кварталу поточного фінансового року (швидше за все, вересня 2020 року). Його вартість, за різними оцінками, може становити від 62,3 млрд. До майже 85 млрд. Дол. США, а термін — до 30 років. Хоча Northrop Grumman та його партнери є єдиним кандидатом у програмі GBSD для укладення контракту, Пентагон та ВВС США рішуче приймають остаточне рішення залежно від результату "агресивних контрактних переговорів".

Згідно з початковими припущеннями від 2015 року, впровадження всього контракту повинно було покрити загальну закупівлю 642 ракет (з них 450 для заміни в поточній службі нинішнього арсеналу Minuteman III) щонайменше на 48 мільярдів доларів США. Були задекларовані інші витрати на підготовку систем управління і управління стріляниною, а також модернізацію та розвиток обслуговуючої інфраструктури. У свою чергу, згідно з останніми розрахунками, представленими Управлінням аналізу та оцінки витрат Міністерства оборони США (CAPE — Бюро з оцінки витрат та оцінювання програм) загальна вартість програми коштуватиме майже 85 млрд. дол. США, з них 22,6 млрд. — на дослідження та розробки, 61,5 млрд. на озброєння та 718 млн. дол. США на пов'язані будівельні проекти. Обидва діапазони кошторисних розрахунків включені в якості орієнтиру в оновленому аналітичному звіті Конгресу США (Звіт Служби досліджень Конгресу) з січня 2020 року з правом U. S. Стратегічні ядерні сили: передумови, розробки та проблеми.

Facebook Comments