Синергія ринку, розвиток людських ресурсів та комерційні проекти. Нова стратегія SENER Polska на практиці

Успішність ринку — особливо в космічній галузі — значною мірою залежить від ефективності побудови технологічних та соціально-економічних мереж. Поряд з публікацією нового звіту про соціальний вплив, SENER Polska хоче підкреслити цей аспект свого бізнесу. Документ звертає увагу на підтримку розвитку польського персоналу, співпрацю з академічними центрами та включення місцевих партнерів у ланцюжок постачальників європейських космічних проектів.

Як і в попередні роки, і два видання, що вийшли до цього часу, SENER Polska опублікувала Доповідь про соціальний вплив 2019, в якій вона ділиться поточним описом свого внеску в розвиток польського космічного сектору. Будучи частиною міжнародної групи SENER (маючи досвід роботи в космічному секторі понад 50 років), компанія розпочала свою діяльність space'ową на польському ринку в особливий для нього час — приєднання Польщі до Європейського космічного агентства у 2012 році.

На початку 2018 року, маючи вже встановлену посаду, компанія випустила перше видання звіту з інформацією про масштаби поточного соціально-економічного впливу. Компанія добровільно прийняла зобов’язання випускати такі щорічні звіти, визнаючи це найкращим способом продемонструвати громадськості свій внесок та багатосторонні переваги від своєї діяльності в польській космічній галузі.

Варшавська філія компанії спеціалізується на космічній машинобудуванні і виконує замовлення в тому числі як частина основних місій ESA, яка — як стверджують представники компанії — розширює польський портфель космічних та домашніх проектів космічна спадщина (досвід виробництва приладів, які знаходилися в позаземному просторі).

Опублікований звіт про соціальний вплив 2019 підсумовує поточну діяльність компанії SENER Polska на користь внутрішнього сектору в контексті конкретних цілей польської космічної стратегії — підкреслюючи необхідність покращення конкурентоспроможності та нарощування її людських ресурсів. Будучи середньою компанією, яка наразі працює 40 працівників, SENER Polska залишається орієнтованою як на розробку та виготовлення механізмів спільно з партнерами, так і на збільшення кількості працівників польського космічного сектору та їх компетенцій.

Від конструкцій до виробів

Компанія звертає увагу на зміну своєї бізнес-стратегії — відхід від дизайнерської моделі (що полягає у виробництві одинарних, виділених та унікальних копій механізмів для конкретної космічної місії) на користь моделі продукції, тобто пропонування серії пристроїв, які можна виготовити у більшій кількості та швидше, на потреби, наприклад, у багатьох космічних апаратах.

Набувши досвіду у виробництві моделей летючих механізмів, ми зосередилися на розробці продуктів з різними параметрами, застосовними як у космічних місіях ESA, так і в комерційних проектах — першою з нашої товарної лінійки є пристрої підтримки та випуску. Збільшене виробництво та участь у програмах поза бюджетом ЄКА означає більше можливостей та більше визнання польської промисловості на міжнародному космічному ринку.

д-р Ілона Войткевич, директор з розвитку SENER Polska

Продуктовий підхід полягає у наданні подальшої участі у космічних місіях ESA, а також виграш контрактів у комерційних проектах. «У 2019 році 30 відсотків з усіх наших нових контрактів були ті, які були придбані на вільному ринку як комерційні проекти — приклад — договір на проектування та виробництво обладнання для встановлення нових електричних супутників Electra, — каже д-р Ілона Войткевич, директор з розвитку SENER Polska.

зображення
Рис. SENER Польща

 

Як пояснює представник компанії, відповідно до принципу географічної віддачі компанії з кожної країни-члена отримують замовлення загальною вартістю, близькою до суми сплаченої премії. До недавнього часу його висота визначала «скляну стелю» польського космічного ринку, оскільки не було інших значних джерел фінансування, а компанії ще не мали змоги придбати повністю комерційні замовлення. Однак ситуація почала змінюватися.

Будівництво людських ресурсів

Будівництво людських ресурсів для потреб космічного сектору зазначено як одне із специфічних цілей польської космічної стратегії, запланованих до впровадження до 2030 р. Тому SENER Polska інвестує людський капітал — як свіжий, який щойно виходить на ринок, так і досвідчені, довгострокові працівники, які мають шанс продовжувати вдосконалювати свої компетенції.

Знайти кваліфікованих інженерів із досвідом складно. У нас є ринок, який, з одного боку, обмежений невеликою кількістю компаній, а з іншого, настільки поглинаючий, що фахівці швидко знаходять роботу. Кілька років членства в ESA викликали інтерес і дали можливість людям рости, але їх все ще мало.

д-р Ілона Войткевич, директор з розвитку SENER Polska

У 2019 році компанія підписала угоду з Варшавським технологічним університетом, метою якої є підготовка студентів до роботи в космічному секторі. Двоє співробітників компанії також почали брати участь у програмі впровадження докторатів, що проводиться спільно з університетом. "Інженерним компаніям, як SENER, потрібні люди, освічені з механіки чи робототехніки — в ідеалі, якщо такі люди мали досвід роботи в космічному секторі, але якщо у них цього немає, це не велика проблема", — зарезервує доктор Ілона Войткевич. "Ми здатні швидко реалізувати талановиту людину в специфіці наших проектів, методах управління, якості та ECSS, тобто європейських стандартах для нашої галузі".

зображення
Зображення: SENER Polska

 

Щоб забезпечити стабільний запас працівників, зробіть ринок привабливим та створіть достатню кількість робочих місць. Це, в свою чергу, вимагає, щоб компанії отримували прибуток і отримували нові проекти, а це, в свою чергу, пов'язане з питанням польського внеску в ESA та грошей, які повертаються в нашу космічну галузь. Поки набір «інженерних дорогоцінних каменів» займає багато часу.

д-р Ілона Войткевич, директор з розвитку SENER Polska

У дослідженні також підкреслюється, що SENER Polska — компанія, яка особливо бере участь у встановленні та підтримці стосунків зі студентами, продовжуючи програму зустрічей у технічних університетах протягом декількох років. Згідно з деклараціями, понад 2017 чоловік брав участь у них з 2017 року (понад 200 з чотирьох університетів лише у 2019 році). Також існує програма співпраці зі студентами технічних вузів, які набувають практичних навичок, беручи участь у космічних проектах. Крім того, компанія інвестує в постійний розвиток вже існуючих співробітників. І так, минулого року персонал компанії виділив понад 705 годин на навчання та навчання. Більше того, п’ятеро зайнятих членів команди знаходяться на дослідженні, фінансуваному SENER Polska.

Включення польських постачальників до світового космічного ринку

Звіт про соціальний вплив за 2019 рік представляє конкретні цифри, пов'язані з діяльністю компанії. Перш за все, вказується кількість 72 польських компаній та інститутів, які співпрацюють із SENER Polska у різних проектах — у 2019 році компанія реалізувала їх загалом 16. "Мені важко однозначно сказати, чи буде мережа наших постачальників рости нинішніми темпами. Це залежить не лише від можливостей SENER Polska, але і від місцевих компаній та стану ринку. У мене є сумніви, чи є сьогодні в нашій країні набагато більше компаній, які компетентні стати постачальниками космічного сектору, — каже доктор Ілона Войткевич.

зображення
Рис. SENER Польща

 

Постачальники відіграють дуже важливу роль у всіх наших проектах. Польські компанії виробляють для нас як невеликі, точні деталі, так і більші конструкції для механічних пристроїв. Кожен раз, коли ми звертаємо увагу, щоб забезпечити якомога більше технічних знань із замовленням.

д-р Ілона Войткевич, директор з розвитку SENER Polska

Загалом, SENER Polska заявляє про готовність діяти як важливий центр технології та компетенції в масштабах польського космічного сектору та одночасно зв’язуватися із зарубіжною космічною галуззю. Пов’язані зв’язки з міжнародною промисловою групою — це підтримка розвитку компанії та її постійно зростаючої мережі субпідрядників на світовому ринку високих технологій.

Повний зміст останнього звіту про корпоративну соціальну відповідальність SENER Polska можна знайти тут.

Текст створений у співпраці з SENER Polska.

Facebook Comments