Ракета OmegaA не буде побудована. Нортроп Грумман кидає шоу

"Ми вирішили не продовжувати роботу над системою перевізників OmegaA", — оголошено 9 вересня цього року. представники концерну Northrop Grumman. Донедавна проект триступеневої ракети, розроблений в останні роки, пропонувався збройним силам США як пропозиція щодо нового покоління урядової системи запуску орбітальних вантажів.

Відмова проекту OmegA Northrop Grumman безпосередньо пов'язана з результатами, оголошеними в серпні на другому етапі тендеру Міністерства оборони США на системи запуску наступного покоління (EELV). Триступенева космічна ракета, заснована на нижчих сегментах твердого палива, була однією з чотирьох пропозицій щодо реалізації майбутніх національних космічних місій США у галузі безпеки та оборони. Раніше система отримувала державне фінансування для продовження роботи в рамках першої фази проекту замовлення NSSL (поруч із ракетними концепціями United Launch Alliance та Blue Origin).

"Ми вирішили не продовжувати працювати над підйомною системою OmegaA", — заявила представник компанії Дженніфер Боуман в офіційній заяві Northrop Grumman. Представник компанії також заявив, що компанія не буде протестувати проти рішення Пентагону обрати United Launch Alliance та SpaceX для реалізації контрактів NSSL. Водночас було зазначено, що очікується, що поточні інвестиції Northrop Grumman у проект OmegA будуть використані в інших сферах діяльності компанії.

Компанія здійснювала паралельні проекти на основі тієї ж технології. Вони походять від сильно модифікованих концепцій бічних карток SRB для колишніх місій космічних шаттлів. Схема розробки Omega демонструє значний ступінь спорідненості з конструкцією бокових двигунів, створених NG для цілей надважких ракет NASA SLS.

Ідея створення важкої ракети-носія OmegA народилася під час незалежної експлуатації Orbital ATK (тепер повністю поглинута Northrop Grumman — після її придбання в 2018 році). На початку ця концепція була відома як NGL (Launcher наступного покоління).

OmegA мала бути триступеневою структурою, доступною у двох версіях: проміжна (раніше 500) — для польотів для передачі орбіти щодо геостаціонарної (GTO) та важка (раніше 500XL) — для перенесення супутників безпосередньо на геостаціонарну орбіту (GEO). Обидва варіанти ракет мали бути оснащені двома нижніми сегментами для твердого палива, Кастором 600 (у більш важкій версії, 1200) в якості основної ступені та Кастором 300 як другою ступенем. У свою чергу, третя ступінь Омеги мала забезпечуватися рідким воднем.

У травні 2019 року була проведена перша статична стрільба першої ступені ракети OmegaA. Це випробування не було повністю успішним — майже через 120 секунд після займання спостерігалося відшарування частини випускного сопла двигуна.

Зараз підкреслюється, що транспортний засіб OmegA був розроблений виключно для того, щоб конкурувати за контракт на запуск простору національної безпеки. Як припускають представники Northrop Grumman, участь у втраченому контракті мала другорядне значення порівняно з іншими проектами. Окрім постачання важких підсилювальних двигунів для ракет NASA SLS, компанія також забезпечить бокові ракети SRB для системи носіїв Vulcan Centaur, розробленої ULA.

Тут варто нагадати, що Northrop Grumman переміг 8 вересня цього року. Northrop Grumman побудує нову МБР для уряду США на 13,3 мільярда доларів, що є його найбільшим на сьогодні контрактом на поставку системи твердого палива на ракетній основі. За підрахунками, весь багаторічний порядок обійдеться бюджету США у 63 мільярди доларів.

Facebook Comments