Президент POLSA на Економічному форумі 2020: МСП польської космічної галузі можуть конкурувати у світі

"Польська космічна галузь повинна бути взірцем для всього сектору малих та середніх підприємств з точки зору співпраці з великими суб'єктами господарювання", — заявив президент Польського космічного агентства Міхал Шанявський під час одного з виступів на Економічному форумі в Карпачі. Керівник POLSA був одним із гостей дискусійних панелей щодо інвестицій у майбутні технології та спроможності польських малих та середніх підприємств конкурувати за вигідні замовлення та відносини з провідними гравцями на світовому ринку. "Наші компанії більш гнучкі та сміливі у підході до клієнтів, ніж іноземні конкуренти, вони легше пристосовуються до незвичних ситуацій", — заявив він під час однієї із зустрічей у середу.

Протягом другого дня цьогорічного видання Економічного форуму в Карпачі (9 вересня цього року) президент Польського космічного агентства Міхал Шанявський взяв участь у дискусійних панелях під назвою «Польські МСП як постачальники для світових гравців» та «Інвестиції майбутнього. У що інвестувати, щоб бути економічним магнатом? ”.

Під час першого з них він говорив, серед іншого, про те, як польські малі та середні підприємства конкурують з представниками з усієї Європи у космічній галузі. Як він зазначив, сьогодні це в основному зонди, включаючи супутники та пошукові місії (наприклад, на Марс), за створення яких відповідають кілька великих міжнародних інтеграторів, включених у весь ланцюжок поставок систем, підсистем та компонентів. «Це працює так, що великі гравці ділять ризик з меншими, але менші отримують шанс вийти на ринок зі своїми рішеннями. Це насправді відбувається, і польські МСП беруть участь у цьому », — сказав керівник POLSA.

Він також наголосив, що за цією співпрацею також відбувається передача ноу-хау та технологій, що також впливає на розвиток польських структур. “Люди — головна перевага польських компаній. Ми так часто говоримо, що маємо талановитих інженерів, що здається кліше. Але це факт. Вони працюють із пристрастю і мають великі знання. Вони також часто мають великий міжнародний досвід », — підкреслив Шанявський.

POLSA наголошує на ролі, яку в цій галузі відіграє Європейське космічне агентство. "[ESA] розраховує на співпрацю з польськими МСП" — зазначено в оголошенні про участь у Економічному форумі 2020. Як зазначається, наразі на платформі ESA зареєстровано близько 400 суб'єктів з Польщі, більшість з яких — малі та середні підприємства. «Ми передові в галузі космічної робототехніки, точної механіки, електроніки, а також у розробці та виробництві наукових приладів, які літають на дослідницьких місіях, таких як Марс. Це призводить до отримання конкретних знань та навичок, які потім використовуються у комерційних рішеннях ", — далі зазначив президент Шанявський.

На даний момент Польське космічне агентство реалізує кілька програм, спрямованих на малі та середні компанії, що працюють у космічному секторі. Наші ініціативи в основному полягають у закупівлі послуг та продуктів, які ми хотіли б, щоб їх розробляли та поставляли на польський та європейський ринки.

Міхал Шанявський, президент Польського космічного агентства

Програми Польського космічного агентства загалом стосуються використання супутникових даних для потреб державного управління та промисловості. Агенція також створює Національну систему поінформованості про ситуацію в космосі. “Це програма космічної безпеки. Простіше кажучи, це стосується виявлення та інформування про сміття в космосі, яке загрожує супутникам ", — зазначив глава POLSA.

Інвестиції в космічну галузь обговорювались під час другої панелі за участю Міхала Шанявського під назвою "Інвестиції майбутнього. У що інвестувати, щоб бути економічним магнатом? " (того ж дня Форуму). "Ми хотіли б зазначити, що це дуже динамічно розвивається ринок", — наголосив він на початку. Як було зазначено в ході подальшої розмови, космічний сектор характеризується високою динамікою зростання. "Бізнес, пов'язаний з навігацією, зростає приблизно на приблизно. Спостереження за Землею — 10 відсотків. Це створює виняткові інвестиційні можливості ”, — пояснив президент Санявський.

Згідно з доповіддю Європейського космічного агентства, глобальна цінність ринку вищого струму, відповідального, серед іншого, за супутників або космічних зондів, це становить близько 25 мільярдів євро на рік. З іншого боку, "нижчий потік", який займається, серед іншого, використання супутникових даних, тобто зображень, навігації, в 10 разів більше і становить приблизно 250 млрд. євро на рік. Ці дані показують, наскільки великий цей бізнес у всьому світі та наскільки динамічно він розвивається.

Міхал Шанявський, президент Польського космічного агентства

Обговорення також підняло тему, що великі інституційні структури з державного сектору все ще залишаються значними інвесторами на ринку космічних технологій. "Майже 60 мільярдів доларів на рік державна адміністрація інвестує через закупівлі в космічний сектор", — сказав Шанявський. Як підкреслюється нижче, у випадку телекомунікацій, однак, найчастіше це проекти, що також фінансуються з приватних фондів, і такі проекти також все частіше використовуються в інших технологічних сферах.

Представник ПАК також зазначив, що, шукаючи інвестиційні можливості, слід зосередитися на конкретних нішах або спеціалізаціях. "Цим займається Польське космічне агентство — воно допомагає польським підприємствам і науковим підрозділам знаходити такі ніші, в яких вони могли б досягти конкурентної переваги", — зазначив керівник польського агентства.

Як він далі пояснив, одним із таких кроків, спрямованих на посилення технологій, що вже розробляються, було рішення польської делегації за підтримки POLSA інвестувати в європейську місію ADRIOS. Цей проект, організований Європейським космічним агентством, полягає у розробці технологій, пов’язаних з експлуатацією супутників на орбіті Землі. "Це перший крок до створення майбутнього космічного бізнесу, що займається обслуговуванням цих об'єктів, заправленням, або — коли вони закінчаться — їх деорбітацією" — зазначив. Це дозволить використовувати досвід польських суб’єктів, які розвивали свої компетенції у галузі усунення так званих космічне сміття.

За словами Шанявського, інвестиції в космос — це не лише сфера діяльності великих установ. Звичайні громадяни також можуть заробляти гроші таким чином. “Є інвестиційні фонди, які спеціалізуються на цьому секторі. Є публічно торгувані компанії, які розробляють свої космічні продукти. Це дає кожному з нас шанс прямо чи опосередковано інвестувати в цей сектор, у компанію, яка розробляє космічну продукцію », — сказав президент ПАК. Він також наголосив, що ІТ-рішення, засновані на аналізі супутникових знімків, становлять левову частку космічної галузі. "Це набагато менш капіталомісткі рішення, тому вони потенційно дають комусь із меншим капіталом більше шансів інвестувати", — підсумував він.

Facebook Comments