Орбітальний напрямок Exatel. «Спільний польський супутник за три роки»

Польський оператор зв'язку та постачальник послуг кібербезпеки Exatel планує запустити спільний промисловий проект вітчизняних компаній, в результаті якого супутник буде розміщений на орбіті. Це станеться протягом наступних трьох років.

Приблизно за три роки ми хочемо запустити супутник, створений нами за участю польських компаній, — заявив Віце-президент Exatel Віце-президент Рафал Магріш. Він зазначив, що проект, крім комерційної мети, стосувався також розширення польського космічного сектору. Його конкретна мета ще не визначена, але підкреслюється, що вона може мати декілька застосувань.

За словами Магрісії, Exatel вже майже півтора року надає послуги супутникового зв'язку, в тому числі для Міністерства закордонних справ вже набув відповідного досвіду в цій галузі. У нього є власні підрозділи та компоненти (включаючи антени), експерти та компетенції. "Ми реалісти — спочатку ми не прагнемо до найдорожчих супутників телекомунікацій", — наголошує він.

Ми підтримуємо принцип невеликих кроків. Ми хочемо почати з невеликих супутників, які можна легко виготовити навіть за допомогою технології 3D друку. Досвід та прибутки від цього проекту будуть використані для впровадження подальших, більших пристроїв. Наші початкові бізнес-розрахунки показують, що все це також "комерційно" зламається.

Рафал Магрис, віце-президент Exatel

Віце-президент Exatel зауважив, що хоча у світі вже є компанії, які виробляють невеликі супутники майже зі стрічки, як автомобілі, ринок супутників сильно розвивається. На його думку, є багато місця для впровадження нових рішень. Крім того, світовий ринок космосу розвивається дуже динамічно, а технології стають дешевшими та стають доступнішими.

Вказуючи на ідею своєї компанії, він прямо заявив, що не йдеться про "котеджне господарство", оскільки польські компанії вже представляють глобальний рівень. "У деяких питаннях ми навіть переважаємо, наприклад, в галузі технології квантового шифрування", — підкреслив він. "Exatel — це державна компанія, але розмірковуючи в категорії прибутковості та фінансової ефективності реалізованих проектів. Це забезпечить, що окремі елементи сформують сучасне ціле і з низькими витратами", — запевнив він.

Існує революція, яку можна порівняти з широким використанням персональних комп'ютерів. Тим часом Польща — на відміну від більшості порівняних країн — не має власного супутника. І це при тому, що на цьому ринку працює кілька десятків організацій. Однак вони зазвичай працюють як субпідрядники міжнародних компаній.

Рафал Магрис, віце-президент Exatel

Магріс зазначає, що його компанія хоче дозволити польській промисловості перетворитися з моделі надання субпідрядників окремих компонентів на незалежне супутникове управління. За його словами, поруч із питаннями безпеки дипломатії чи армії ці плани також стосуються імпульсу для польських компаній у цьому секторі. "Коли ми розмовляли з партнерами з США, вони були здивовані, чому в країні, де є так багато спеціалістів, наш власний супутник не був запущений. Ми хочемо покластися на польські приватні компанії та установи, наприклад, Мережу Łukasiewicz, створити екосистему компаній, які вони будуть працювати з нами. У нас немає амбіцій зробити все самостійно — ми будемо мати справу з підключенням або шифруванням. Ми будемо замовляти конструкцію мотора або сонячних батарей з партнерами ", — розповів він.

Територія, що стосується телекомунікацій, є однією з основ діяльності Exatel, яка є державною компанією та працює над тим, щоб у цьому контексті будувати польський кібер-суверенітет. Один із його напрямків — крім побудови власної мережевої інфраструктури, передавачів або програмного забезпечення — це побудова супутникового зв'язку. Це, звичайно, додаткове «резервне» з'єднання, яке не замінить волоконну оптику. Але це забезпечує, наприклад, надійне спілкування з польськими дипломатичними представництвами у всьому світі.

Рафал Магрис, віце-президент Exatel

Як він описав, Exatel має кілька груп потенційних клієнтів: окрім Міністерства закордонних справ, вони також є уніформованими установами — які зараз використовують обладнання союзників, а не польських технологій — та державними установами, такими як Агентство з реструктуризації та модернізації сільського господарства. Останні потребують, наприклад, сучасних фотографій з високою роздільною здатністю для ефективного використання системи субсидій для фермерів. "Третя область — це комерційні клієнти, пов'язані з логістикою. Ми розмовляємо з різними компаніями з цього сектора, і ми будемо профілювати послуги залежно від їх потреб", — заявив він.

На запитання віце-президента Exatel про вплив пандемії коронавірусу та про економічну кризу, оголошену в результаті цього, він сказав, що вони не повинні негативно впливати на попит на польський супутник. "Можливо, буде деяка затримка, але я не думаю, що попит на ці послуги зміниться. Навпаки, потреба в зменшенні витрат може навіть підвищити інтерес до нових технологій. Супутникові знімки можуть зменшити витрати, наприклад, на сільське господарство, на обприскування або зрошення. У будь-якому разі коронавірус і порушення глобальні ланцюги поставок показали важливість інвестицій у місцеві технології, побудову місцевої промисловості та місцевих центрів компетенції ", — зазначив він.

Джерело: PAP / Exatel

Facebook Comments