Навколо суборбітальних перевезень незабаром? Уряд США охолоджує ентузіазм

З розвитком нових комерційних засобів космічного транспорту і пілотованого транспорту все більше провідних галузевих компаній США заявляють про готовність використовувати такі технології для більш мирних застосувань. Спільним знаменником цих планів є неписаний девіз: «за десятки хвилин на інший кінець світу», який вже деякий час є невідкритим натхненням для таких компаній, як Virgin Galactic або SpaceX. Останнім часом ці сподівання почали набувати все більш реальної форми завдяки серії резолюцій НАСА, що підтримують розробку концепції швидкісного транспорту за допомогою суборбітальних платформ. Представники Білого дому також взяли слово щодо очікуваного імпульсу цих заходів та горизонту їх реалізації, хоча їх позиція була не такою, на яку сподівалися прихильники динамічного прогресу у сфері суборбітального транспорту.

NASA нещодавно здійснила перші адміністративні кроки, щоб дозволити американським космонавтам та широкому колу фахівців агентств приєднатись до приватних екіпажів суборбітальних транспортних засобів у довгостроковій перспективі. Цієї мети має створити новий програмний офіс, який був оголошений 23 червня цього року, а також готовність консультувати представників галузі щодо прогресу та очікувань щодо характеру реалізації суборбітальних проектів.

NASA оголосила, що підтримувана програма буде називатися Suborbital Crew або SubC, метою якої є розробити процес залучення персоналу NASA до польотів із використанням транспортних засобів, таких як New Shepard Blue Origin або SpaceShipTwo Virgin Galactic.

Ці зусилля мають зосередитись на розробці керівних принципів, що визначають критерії NASA щодо "системної кваліфікації", які дозволять безпечно використовувати комерційні суборбітальні транспортні засоби. Представлені транспортні засоби змагатимуться за ці кваліфікації, завдяки яким NASA матиме відкритий шлях для придбання місць для польотів своїх працівників для науково-дослідних і навчальних цілей.

Передумови, що пов'язують цей факт з поняттями суборбітального транспорту між вибраними місцями на Землі, серед іншого Угода НАСА з Virgin Galactic оголосила в травні. Компанія, яка розглядає ідею суборбітального транспорту як свою довгострокову стратегічну мету, 5 травня оголосила, що підписала відповідну угоду з Американським космічним агентством (Space Act Act). Його припущення було зроблено для надання урядової підтримки комерційних досліджень таких транспортних засобів. Угода з NASA полягає в тому, щоб дозволити Річарду Бренсону співпрацювати з експертами агентства, "щоб швидше просунутися в ключових галузях технологій з точки зору забезпечення розвитку швидкісного транспорту", — заявив Джордж Уайтсайдс, генеральний директор Virgin Galactic у той день, коли угода була оголошена.

Virgin Galactic — не єдина космічна компанія, яка має амбіції використовувати їх для транспортування з точки А до точки В на Землі. Компанія SpaceX вже презентувала свої амбіції у 2017 році тим, що окреслила план використання системи запуску нового покоління (сьогодні вона має форму корабля Starship) для надшвидкого транспортування людей на великі відстані по всьому світу. Відповідно до рекламного місця, представленого в той час, автомобіль SpaceX міг вилетіти з плаваючої платформи в порту Нью-Йорка і приземлитися на подібну платформу біля узбережжя Шанхаю … лише за 39 хвилин подорожі.

Графік запуску таких рейсів ще не визначений — проте можна очікувати, що швидкий темп роботи на Starship суттєво наближає момент розкриття нової інформації з цього питання. Компанія SpaceX нещодавно опублікувала пропозиції для роботи інженерів з необхідними компетенціями для "проектування та створення оперативної офшорної платформи для запуску ракет-пускових установок". Більше того, сам Елон Маск згадував про все це 16 червня — зазначивши, що "SpaceX створить плаваючі, надважкі космічні порти для експедицій на Марс і Місяць і для гіперзвукових подорожей навколо Землі".

SpaceX будує плаваючі космічні порти надважкого класу для Марса, Місяця та гіперзвукових подорожей навколо Землі https://t.co/zLJjz43hKw

— Елон Маск (@elonmusk) 16 червня 2020 року

Представники Білого дому також розповіли про те, чи і коли системи запуску ракет можуть стати предметом федеральних норм та знайти комерційне використання у надшвидкому наземному транспорті. Однак це не були повідомлення, які викликали надії на швидкий прогрес у цій справі. У коментарі від 22 червня (цитується SpaceNews), Скотт Пейс, секретар Національної космічної ради президента, засумнівався, що ця тема зацікавленості потрапить у передбачуваний часовий період. Він також зазначив, що приватні інвестори, зацікавлені в цій галузі рейсів, повинні зосередитися на короткострокових цілях.

Пейс підкреслив, що питання регулювання суборбітального транспорту ще не включено до порядку денного та перегляду директив космічної політики, виданих поки що адміністрацією президента Трампа. Це означає, що матерія не розглядається як нитка розвитку, яка потребує адміністративного реагування в перспективі принаймні протягом наступних кількох років. "Я думаю, що це досить спекулятивно, поза горизонтом", — сказав він.

Він зробив застереження, що його команда зараз працює над запуском суборбітального ринку, закріпленням його функціонування та стабілізацією. "Я усвідомлюю, що люди з нетерпінням чекають перевезення пасажирів та вантажів таким чином, але зараз пріоритетним є забезпечення рутинного повторення польотів на кордоні між космосом та інтенсивне вдосконалення безпілотних гіперзвукових технологій для військових цілей — саме тут зараз відбувається найбільше" — підсумував Пейс.

Facebook Comments