Літак із супутниковими амбіціями. Дебют у повітрі безпілотника BAE Systems

PHASA-35, автономний літак, що живиться від електрики від сонячних батарей, успішно завершив свій перший політ. Тестований безпілотник повинен бути використаний як платформа для тривалої експлуатації на підвищених стелях, подолання розриву між літаками та супутниками у дистанційному зондуванні, радіоелектронної розвідки, а також у сегменті зв'язку та телекомунікацій.

Прототип безпілотного літального апарата PHASA-35 був спроектований, побудований та запущений менш ніж за два роки в рамках співпраці між BAE Systems та Prismatic Ltd, яку BAE Systems вирішив придбати минулого року. Літальна система, що характеризується розмахом крил до 35 м, пристосована до тривалої експлуатації в стратосфері вище погодних умов і комерційного повітряного руху.

Літак працює від сонячної енергії і може працювати на значній висоті в атмосфері, без перерв, навіть протягом року. Він був створений як довговічна і недорога альтернатива супутників, що характеризується гнучкістю літака. Програми для цього — особливо у сфері розвідувальних та спостережних можливостей (виявлення лісової пожежі, моніторинг морських басейнів).

Успішні льотні випробування, спонсоровані Британською лабораторією оборонної науки та техніки (DSTL) та Австралійською групою оборонної науки та техніки (DSTG), проходили на полігоні Вулмера, що належить Королівським ВВС Австралії (RAAF).

Ці випробування були першими льотними випробуваннями повністю інтегрованої системи PHASA-35. Представники BAE Systems заявляють, що їх здатність переходити від проекту до польоту всього за 20 місяців була підтверджена. Вони є кульмінацією команди британських експертів з Prismatic у Гемпширі — де минулого року були побудовані два повнорозмірні концептуальні літаки — які працювали з інженерами BAE Systems з Ланкаширу, де літак пройшов подальші інтеграційні випробування перед льотними випробуваннями.

зображення
Рис. BAE Systems

 

Будучи літаком з високою тривалістю польоту, який працює на великій висоті (HALE), PHASA-35 працює протягом дня сонячними батареями, використовуючи батареї вночі. Акумулятори з тривалим терміном служби та високоефективними сонячними технологіями дозволяють літаку, що працює у стратосфері, у вищих частинах атмосфери Землі, виконувати польоти тривалістю до одного року.

PHASA-35 був розроблений як міцна, стабільна платформа для моніторингу, спостереження, зв'язку та безпеки. У поєднанні з іншими технологіями та ресурсами він спрямований на забезпечення військових та цивільних користувачів синтетичними можливостями, що поєднують потенціал літальних апаратів та орбітальних інструментів. Безпілотний корабель може бути, серед інших використовуються як частина мережі 5G, а також для надання інших послуг, таких як надання допомоги при катастрофах та захист кордону (за частку вартості супутника).

Перехід від дизайну до польоту менш ніж за два роки показує, що ми можемо вирішити виклик, поставлений урядом Великобританії перед галуззю — поставити майбутній бойовий літак протягом наступного десятиліття.

Іван Малдоуні, інженерний директор BAE Systems

Придбання Prismatic фірмою BAE Systems є частиною стратегії компанії щодо розвитку проривних технологій, що полягає у закупівлі компаній, діяльність яких доповнює існуючі можливості та які дають можливість прискорити розвиток технологій у ключових сферах.

Подальші польотні випробування заплановані на кінець 2020 року. Цілком можливо, що літак розпочне свої перші операції для покупців протягом 12 місяців після завершення програми льотного випробування.

Джерело: BAE Systems