Легкий ровер ESA для спеціальних завдань. Новий етап у навчальній роботі

Ведеться підготовка до створення другого ровера, який візьме участь у місії повернення зразків Марса — у рамках спільної довгострокової програми ESA та NASA, мета якої — привезти зразки з Марса на Землю. Транспортному засобі доведеться зіткнутися з викликами, які раніше не стикалися зі структурою, надісланою на Червону планету.

Спільному підприємству американського аерокосмічного агентства NASA та Європейської ESA, кампанії повернення зразків на Марсі, за кілька років буде потрібно три вистріли із Землі, щоб досягти Червоної планети, а потім збирати та транспортувати зразки марсіанських ґрунтів на Землю. Наступний запуск NASA, запланований на 20 липня 2020 року, дозволить Марсу поставити на Марс вдосконалений ровер Perseverance, який почне збирати невеликі порції речовини в металеві контейнери. Він залишить їх на своєму маршруті, поки він продовжує досліджувати.

Тоді в 2026 році відбудуться ще два старти. Перший включатиме в себе ландер нового покоління (Sample Return Lander) з ракетною платформою, що дозволяє запускати зразки з Марса, а також допоміжний ровер ESA для збору вилучених пакетів. Другий дозволить космосу нести заряд з орбіти, завданням якого буде перехоплення на Марсі орбіти вмісту, нарешті запущеного з його поверхні — звідти вся складна місія повернеться на Землю для надання зразків у 2031 році.

Розробка малого ровера ESA (Sample Fetch Rover — SFR) зараз саме все більше і більше фокусується на подальшому етапі всієї програми. SFR зможе забрати капсули, що містять ґрунт, та ефективно доставити їх до місця запуску з Марса. Знайшовши всіх, він повернеться до платформи приземлення і завантажить їх в один великий контейнер у транспортному засобі підйому на Марс (MAV). Це, в свою чергу, зробить перший пуск з Марса і перемістить контейнер у бік орбітатора, що чекає (Земля Повернення Орбітатора — ЕРО).

Наразі робота над ним лише вступає у фазу вивчення проектування B2 — З цією метою Європейське космічне агентство (ESA) уклало контракт з Airbus Defense and Space, щоб продовжити свою дослідницьку роботу над роверним проектом Sample Fetch Rover. Дивізіон Airbus у Stevenage бере на себе це завдання невдовзі після того, як ESA виконає ровер ExoMars, який покине Землю влітку 2022 року. Інженери цього центру розпочали свою попередню дослідницьку роботу над ним у липні 2018 року.

Промисловий колектив під керівництвом Airbus вже підготував алгоритми, необхідні для виявлення контейнерів, що залишилися на поверхні Марса, і за допомогою європейських компаній розробили робототехнічну руку з захватом для збору контейнерів.

Наявний простір для завантаження приземлення NASA та характер місії MSR вимагають використання нової запущеної системи в ровері SFR. Він отримає чотири колеса, більші за шість гнучких коліс ровера ExoMars. Тип, розмір та кількість коліс були вибрані таким чином, щоб транспортний засіб найкраще справлявся з місцевістю на місці посадки та досягав швидкості та ефективності транспорту, необхідних для своєчасного доставки всіх зразків до посадки. Менше коліс заощадить вагу та спростить конструкцію; однак це також є проблемою, оскільки ровер SFR повинен рухатися швидше, ніж ExoMars, уникаючи застрягання на поверхні планети.

Колекціонер SFR Rover повинен проїхати Червону планету як мінімум за 15 км, щоб знайти і зібрати до 36 з 43 контейнерів, залишених Rover Perseverance Rover. Після посадки на Марс у 2028 році він охоплював би в середньому 200 метрів на день протягом півроку, шукаючи та збираючи зразки. Він закінчить своє завдання, повернувшись на транспортний схід на Марс.

Facebook Comments