Космічний двигун для використання потужності атома. Концепція на замовлення NASA

Американська компанія Ultra Safe Nuclear Technologies, дочірня компанія Ultra Safe Nuclear Corporation з Сіетла, штат Вашингтон, заявила про завершення замовленої концепції безпечного ядерного рушія для систем-носіїв, призначеної для дослідження міжпланетного космосу НАСА. Завдання було виконано в рамках досліджень, що фінансуються Американським космічним агентством щодо ядерних рухових систем, що дозволяють нам дістатися до найближчих до нас об'єктів Сонячної системи — Місяця і Марса.

Розроблений двигун повинен мати потенціал для створення достатньої тяги, щоб зменшити тривалість польоту до Місяця більш ніж наполовину. За словами представників USNC-Tech, їхні вимірювання та розрахунки на сьогоднішній день показують, що ядерний двигун їх конструкції може генерувати більш ніж удвічі більше питомого імпульсу, ніж пропонують найефективніші сучасні ракетні силові установки (засновані на згорянні хімічних палив). Такої високої продуктивності слід безпечно досягти за допомогою існуючих пасивних рішень, що забезпечують контрольований та ізольований хід ядерної реакції.

"Наш двигун використає весь потенціал, запропонований перевіреними технологіями, усуне сприйнятливість до виходу з ладу попередніх концепцій NTP (ядерні ракетні двигуни — зауваження) і запропонує специфічний імпульс більш ніж удвічі більший, ніж у випадку з хімічними системами", — заявляє д-р Майкл Ід Головний інженер ультра безпечних ядерних технологій (USNC-Tech). "Ми хочемо керувати зусиллями, щоб відкрити нові кордони в космосі і зробити це швидко і безпечно", — запевняє він.

Двигун USNC-Tech, згідно з параметрами проекту, дозволив би політ на Марс лише за три місяці і забезпечив транспорт до поверхні Місяця за години, а не дні. Ідея в цьому випадку полягає в прискоренні реалізації планів з будівництва дослідної станції на її поверхні.

зображення
Зображення: Ultra Safe Nuclear Corporation [usnc.com]

Як представили автори концепції, очікуваних результатів слід досягти завдяки поточному прогресу в проектуванні ядерного палива та пасивних методів їх захисту їх двигуном NTP. Деякі з них заявлені USNC як власні нововведення, зокрема патент на повністю керамічний картридж із мікроінкапсульованим паливом (FCM ™), включаючи гранулят урану в керамічній оболонці (TRISO), укладеній у щільну матрицю з карбіду кремнію. Усередині кожної окремої фракції цього паливного матеріалу (гранул) є невелике ядро ​​низькозбагаченого урану ( — ГАЛЕУ).

Рішення вважається надзвичайно корисним для роботи високотемпературних реакторів — не тільки наземних, але, як незабаром виявиться, і космічних. Це головним чином завдяки покращеним характеристикам експлуатаційної безпеки та гнучкості пристосування до інженерних вимог конструкції. Сам FCM полегшить захист астронавтів та їх робочого середовища від небезпечного випромінювання при використанні на космічних кораблях. Сам реактор повинен бути легко налаштованим і здатним працювати в умовах мікрогравітації.

зображення
Зображення: Ultra Safe Nuclear Corporation [usnc.com]

Важливо, що основним завданням є використання паливного матеріалу, який виробляється на заводах, що спеціалізуються на виробництві палива для потреб діючих атомних електростанцій. Вирішивши використовувати цей двигун, представникам НАСА не доведеться інвестувати в розвиток незалежного виробничого та транспортного інфраструктуру. "Ключем до проекту USNC-Tech є навмисне перекриття технологій наземного та космічного реакторів", — пояснює д-р Паоло Веннери, генеральний директор USNC-Tech. "Це дозволяє нам скористатися досягненнями ядерних технологій та інфраструктури наземної системи та застосувати їх до наших космічних реакторів", — продовжив він.

Розроблені з урахуванням комерційних розробок, системи NTP USNC-Tech мають пропонувати ці переваги не лише державним структурам, таким як НАСА або Міністерство оборони США. Компанія оголошує, що відкриє нові можливості для бізнесу, такі як швидкі глобальні транспортні послуги, що використовують системи ядерних носіїв на суборбітальних траєкторіях (з польотом поза атмосферою).

Facebook Comments