Корабель Orion випробуваний в екстремальних умовах. Вихід на заключний етап роботи

Ключові випробування на витривалість та навколишнє середовище космічного корабля "Оріон", призначених для відправлення першої пілотованої місії за десятиліття з низької орбіти Землі, закінчилися. Капсула успішно передала їх у Плум Брук, штат Огайо. Наступною зупинкою капсули стане збірний центр у Космічному центрі. J. F. Кеннеді з мису Канаверал, звідки вона вирушить — швидше за все, через десяток місяців — у свою першу випробувальну космічну експедицію.

NASA організувала 14 березня цього року. церемонія закриття успішної серії багатомісячних навантажувальних температурних випробувань на об'єкті "Плюм Брук" у місті Сандускі, штат Огайо, що проводилася під наглядом підлеглого НДІ Гленна. Випробувана капсула стане ключовим елементом першої місії відновленої американської програми пілотного місячного польоту — Артеміди 1.

Orion, що складається як з самої капсули, виготовленої за участю групи Lockheed Martin, так і з європейського сервісного модуля ESM (створений у компанії Airbus у Бремені) — залишився в Plum Brook з листопада 2019 року. Транспортний засіб там тривалий час знаходився під впливом вакууму, екстремальних та сильно змінних температур та сильного електромагнітного випромінювання.

Результати всіх проведених випробувань були охарактеризовані як "надзвичайно позитивні", що було підтверджено у заяві для SpaceNews технічним директором з випробувань та експлуатації корабля "Оріон" з боку головного підрядника контракту — Lockheed Martin, Жуля Шнайдера. Він, серед іншого, виявив, що під час 47-денних термічно-вакуумних випробувань космічний апарат піддався температурі від -155 до 150 градусів Цельсія.

Другий набір випробувань перевіряв реакцію компонентів капсули на електромагнітні перешкоди та їх сприйнятливість до перешкод, а також взаємну сумісність у системі космічного корабля. Це зайняло трохи більше часу, ніж очікувалося, аж 13 днів порівняно із запланованими вісьмома. За словами Шнайдера, випробування не виявили великих проблем з космічним кораблем

Після експериментів у Plum Brook, NASA організувало транспортування Orion назад до космічного центру Кеннеді на борту важкого літака Super Guppy. Подальша підготовка буде здійснюватися на наступному пусковому майданчику Orion — у мисі Канаверал, штат Флорида, в будівлі операцій та оформлення замовлення Ніл Армстронг.

Роботу надалі буде вести компанія Lockheed Martin, яка заявляє про своє бажання завершити вже затримку діяльності у встановлений термін — незважаючи на зростаючу занепокоєння щодо загрози коронавірусної епідемії. Можливі простої в підготовці поки що виключаються представниками LM — компанія погодила з Космічним центром Кеннеді з цього питання, отримавши дозвіл розглядати роботу по доробці капсули Orion як найбільш пріоритетну. Це означає, що персонал зможе продовжувати свою діяльність на місці, навіть якщо сам центр здійснює повне припинення діяльності персоналу на стаціонарному рівні.

зображення
Інфографіка, що показує тестові припущення в Plum Brook. Зображення: NASA [nasa.gov]

 

Офіційне здавання космічного корабля остаточній команді з’єднання Orion із наземною обробкою заплановано на червень 2020 року і означатиме завершення роботи та виконання умов замовлення з боку Lockheed Martin. Потім підготовку до зльоту все-таки потрібно буде завершити — включаючи дозаправку космічного корабля з подальшою інтеграцією космічного апарату до ракети SLS.

НАСА ще не вказала конкретної дати початку місії "Артеміда 1", яка була запланована на початку цього року. В кінці лютого заступник адміністратора NASA Стів Юрчик заявив, проте, що потрібно зосередитися на датах приблизно на рік пізніше — з середини до кінця 2021 року.

Європейський сервісний модуль, побудований на замовлення ESA Airbus, забезпечить космонавтам привід, енергію, повітря і воду, а також тепловий контроль всього космічного корабля по його маршруту до Місяця і назад. Насправді другий сервісний модуль Orion для Артеміди II, який є першою поїздкою в програмі, вже будується на бременських заводах, куди, як було оголошено, вже буде входити екіпаж космонавтів.

Європейський сервісний модуль ESM міститиме понад 20 000 деталі та компоненти, від електричного обладнання до двигунів, сонячних батарей, паливних баків та життєзабезпечувальних матеріалів, а також близько 12 кілометрів проводів. Перший сервісний модуль, який щойно завершив тестування в США, був доставлений НАСА в листопаді 2018 року.

ESM має циліндричну форму, діаметр і висоту близько 4 метрів. Він має чотири системи сонячних панелей (з прольотом до 19 метрів), які виробляють достатню кількість енергії для живлення двох великих домогосподарств. Паливні баки дозволяють впорскувати 8,6 т речовини, що постачає основний привід, та 32 менші коректорні двигуни. Загальний показник ESM важить трохи більше 13 тонн.

Facebook Comments