«Кінець монополії». Коментарі з Росії після польоту екіпажу Crew Dragon

Успішний політ капсули Crew Dragon, який перевозив двох американських космонавтів до Міжнародної космічної станції, знаменує собою кінець російської монополії на сегменті транспортування пілотів на орбіту; це також початок ери участі приватного бізнесу в пілотованих місіях, — коментує преса в Москві в понеділок, 1 червня.

Урядова "Російська газета" в коментарі дивується, чи місія капсули Dragon SpaceX — це "подія", і у відповідь визнає, що "безсумнівно" так. "Вперше за майже десятиліття США відправили на свій корабель космонавтів зі свого космічного порту. Вперше у світовій космонавтиці люди вилетіли в космос на борту корабля, побудованого приватною компанією", — пояснює щоденник. Якщо вся місія буде успішною, то «ви не можете сумніватися, що відкривається абсолютно нова карта» в космонавтиці, — зазначає він.

Нагадає, що закордонні космонавти їздили на Міжнародну космічну станцію (МКС) з 2011 року лише на борту російських кораблів "Союз". "Зрозуміло, що відчували американці, коли вони не змогли самостійно забезпечити людей МКС. Відновлення пілотованих польотів стало для них справою честі та національної гордості", — оцінює російський щоденник.

Він нагадує, що голова російського державного космічного агентства "Роскосмос" Дмитро Рогозін визнав, що вона дуже зацікавлена ​​в технічній стороні корабля "Дракон", адже вона працює над модернізацією своїх кораблів та будівництвом нового, який називається Orzeł. "Російська газета" не виключає, що в майбутньому космонавти з Росії почнуть літати на МКС на борту американських підрозділів.

Він також визнає, що "успішний політ корабля (глава SpaceX) Елон Маск означатиме кінець російської монополії" як єдиної країни, що постачає екіпаж на орбіту.

Політ американців "ставить питання про ефективність російської космічної галузі", — пише газета "Ведомости". Ця місія також означає, що "польоти людини в космос стають приватним підприємством", і ця подія є не менш значущою, ніж повернення Америки до пілотованих польотів ", — зазначає газета.

зображення
Рис. НАСА [nasa.gov]

 

Як зазначає він, російська космічна індустрія "не росте так швидко, як хотілося б". Хоча після розпаду СРСР космос все ще був сферою в Росії, яка підтримувала національну гордість, держава не звертала уваги на проблеми галузі. Пізніше державні інвестиції були збільшені, але це кардинально не покращило ситуацію, а "корупція та погана організація роботи" залишилися проблемами.

Звертаючись до думки експерта Івана Мойсеєва, "Ведомості" роблять висновок, що "Росія зараз не може використовувати своє піонерство в пілотованій космонавтиці для пропагандистських цілей, в той час як Crew Dragon перевершує російський Союз".

Газета також нагадує, що NASA заплатила Росії за простір в Союз за своїх космонавтів 86 мільйонів доларів, тоді як вартість місця на кораблі "Дракон" — 55 мільйонів доларів.

Пілотована капсула Dragon, яку несла ракета Falcon 9, виготовила від імені Національного агентства з аеронавтики та космосу (NASA) компанією відомого мільярдера Ілона Маск — SpaceX. Так, вперше в космосі космонавти перевезли корабель, виготовлений приватною компанією.

Це також перший пілотований політ на МКС з США з 2011 року. Потім, після остаточного виведення з експлуатації американських космічних човників, НАСА було позбавлено власних засобів перевезення космонавтів та поставок МКС. Обмін членів екіпажу станції здійснювався лише за допомогою російського "Союза".

Facebook Comments