Європейська мережа супутників лазерних реле зростає

Після успішного запуску в космос у серпні 2019 року та досягнення планової геостаціонарної орбіти супутник EDRS-C успішно пройшов калібрування та довгострокові пускові випробування. Об'єкт, другий вузол у сузір'ї Airbus SpaceDataHighway, встановив лазерний зв’язок з приладами спостереження Коперника Сентинеля. Після тестів на пускання в орбіту, завершених 15 липня 2020 року, система була готова до експлуатації.

EDRS-C подвоює пропускну здатність, і сузір’я тепер може одночасно передавати дані з пари супутників спостереження. Це означає посилене залучення Airbus до обслуговування програми «Коперник», а також майбутніх місій Sentinel. Додаткова потужність також дозволить розширити сферу послуг. До 2030 року приблизно 15 супутників повинні використовувати лінії з високою місткістю SpaceDataHighway.

З 2021 року інфраструктура SpaceDataHighway буде використовуватися чотириоб'єктним сузір'ям Pléiades Neo — групою супутників спостереження Землі з оптичною роздільною здатністю 30 см, побудованою Airbus. Як невід'ємна частина послуги Pleiades Neo, SpaceDataHighway дозволить додатково прискорити час відгуку супутника, надаючи практично видачу команд у режимі реального часу та швидке завантаження зображень.

EDRS-C приєднався до супутника EDRS-A, який забезпечує щоденні знімки поверхні нашої планети, зняті чотирма супутниками спостереження Sentinel, що належать до програми Коперника. З 2017 року EDRS-A здійснила понад 35 000 лазерних передач. Успішне підключення дозволило на Землю надіслати майже два петабайта даних із 99,5-відсотковою доступністю.

SpaceDataHighway — це перше в історії геостаціонарне супутникове сузір'я для лазерного зв'язку. Він забезпечує підвищену пропускну здатність з точки зору швидкості передачі — із застосуванням лазерної технології, що забезпечує безпечну передачу даних при швидкості 1,8 Гбіт / с у майже реальний час.

Його супутники можуть підключатися до супутників спостереження низької орбіти на відстані до 45 000 км, а також до безпілотних літальних апаратів або літаків за допомогою лазерного зв'язку. З положення на геостаціонарній орбіті вони передають зібрані дані на Землю майже в реальному часі, що зазвичай займе кілька годин. Таким чином, SpaceDataHighway дозволяє значно збільшити кількість зображень та відеоданих, що надсилаються супутниками спостереження. Роботу супутників ретрансляції можна перепрограмувати в будь-який час, оператори повинні зайняти — згідно декларації — лише кілька хвилин.

Досягнута готовність до сервісу визначається як важлива віха загальної стратегії Airbus щодо розвитку лазерних комунікацій та інвестицій в інфраструктуру нового покоління, яка буде корисною для систем повітряного, наземного та морського зв'язку. Таким чином, він буде ключовим компонентом програми «Мережа для неба» (NFTS).

Європейська система передачі даних (EDRS), яка є основою SpaceDataHighway, є проектом державно-приватного партнерства між Європейським космічним агентством (ESA) та Airbus. Лазерні термінали були розроблені у співпраці з Tesat-Spacecom та німецьким космічним агентством DLR.

Facebook Comments