Генеральна репетиція силового агрегату для нових європейських ракет

Європейський ракетний двигун P120C на твердому паливі був успішно завершений 7 жовтня цього року. ваш остаточний тест на випробувальному стенді у випробувальному центрі у Французькій Гвіані. Команда призначена для експлуатації найновіших, незабаром очікуваних космічних ракет: Ariane 6 (як допоміжний привід) та Vega-C (як основний сегмент). Версія, налаштована для більш важкої системи, Ariane, була піддана статичному випробуванню.

Під час статичного випробування наносились на карту умови повномасштабного орбітального польоту, який у початковій фазі експлуатувався допоміжними двигунами основного сегмента європейських ракет. Після запалення двигун P120C працював протягом 130 секунд, забезпечуючи максимальну тягу приблизно 4500 кН, необхідну для зльоту та першої фази польоту. Аномалій не спостерігалось, і за попередньо записаними даними, продуктивність машини була задовільною. Повний аналіз результатів випробувань та перевірка всіх компонентів підтвердить, що цей двигун готовий до очікуваного дебюту Ariane 6.

Двигун P120C заповнений 142 т твердого палива — у корпусі довжиною 13,5 м і діаметром 3,4 м. Залежно від конфігурації два або чотири таких двигуна будуть прикріплені до бортів майбутньої важкої ракети Ariane. Крім того, зазначені твердопаливні установки також слугуватимуть першим ступенем меншої системи підтримки Vega-C.

Консорціум, що підтримує інтеграцію всієї конструкції P120C, Europropulsion представив передові технології виробництва для цієї мети, працюючи з робототехнічною лінією виробництва. Європейський виробник наголошує, що використовувані методи скоротили цикл та оптимізували витрати.

На ранніх стадіях розробки італійська компанія Avio створила корпус двигуна P120C цілком, утворивши компактний цільний композит із вуглецевого волокна для міцного, жорсткого, але при цьому легкого корпусу. ArianeGroup, у свою чергу, розробила випускну насадку у Франції, тоді як Нормо з Наммо забезпечила систему запалювання. Компанія Regulus у Французькій Гвіані відповідала за повторне випробування палива. Остаточна інтеграція проводилася під назвою Європропульс.

Цей запуск двигуна P120C відкриває шлях для його застосування до Ariane 6. Це є свідченням напруженої роботи та відданості всіх команд, що беруть участь у здійсненні цього тесту, незважаючи на кризу COVID-19. Це важлива віха в напрямку рейсів.

Стефано Б'янкі, керівник відділу розвитку космічного транспорту в ESA

Europropulsion побудував три моделі P120C для тестування: модель розробки (DM), налаштовану для Vega-C; перша кваліфікаційна модель (QM1), також налаштована для системи Vega-C, а друга (QM2), вже налаштована для Ariane 6. Поточний тест стосувався блоку QM2 і був третім і остаточним тестом P120C. Раніше випробування моделі розробки проводились у липні 2018 року, а першої кваліфікаційної моделі — у січні 2019 року.

До нинішнього підходу випробувальний стенд був модифікований шляхом введення деяких специфічних механічних та електронних пристосувань до конфігурації Ariane 6. Тест був розроблений для перевірки ефективності роботи в умовах підвищеної ефективності, з більшою інтенсивністю роботи та коротким часом горіння, ніж у двигунах DM та QM1.

Вплив на навколишнє середовище кожного тесту P120C вимірюється так само, як і для будь-якого спрацьовування, яке використовується. Якість повітря та забруднення води перевіряються в режимі реального часу на полігоні в містах Куру та Сіннамара та на місцях спостереження. Потім вимірювання аналізує Інститут Пастера.

Як запевняють у випуску Європейського космічного агентства, всі вимірювання, які на сьогоднішній день є результатами цього тесту, показують надзвичайно низький вплив на екосистему. Це також пов’язано з суворими метеорологічними обмеженнями швидкості вітру на рівні моря та на певних висотах та необхідною відсутністю дощу.

зображення
Фото ESA [esa.int]

Європейські підрядники заявляють, що проходження цього тесту є важливим досягненням, і підтримує графік розробки Ariane 6 та Vega-C. "Огляд наземної кваліфікаційної оцінки 2 класу" всіх зібраних даних остаточно підтвердить придатність двигуна до використання з Ariane 6.

Ariane 6 має на меті розширити можливості Європи щодо незалежного доступу до космосу та надати більше можливостей комерційному та інституційному ринку у всьому світі, одночасно зменшуючи витрати. ESA, французьке космічне агентство CNES та Europropulsion, яке спільно управляється італійськими Avio та ArianeGroup, співпрацювали над цим тестом.

Facebook Comments