Договір на комерційне використання модуля платформи Bartolomeo ISS

Airbus та Xenesis уклали угоду щодо використання дослідницького модуля (виділеного слота) на утилітній платформі Bartolomeo, що знаходиться на Міжнародній космічній станції (МКС). База даних дозволить протестувати оптичний термінал зв'язку Xen-Hub — зі швидкістю передачі понад 10 гігабайт в секунду. Xen-Hub був створений завдяки передачі технології з лабораторії реактивного руху NASA і має на меті збільшити потужність супутникового зв'язку.

Платформа користування Bartolomeo, побудована концерном Airbus, дозволяє розміщувати на МКС зовнішні пристрої, надаючи нові можливості для науково-дослідної роботи. Платформа, запущена на орбіту Землі з космічного центру Кеннеді у штаті Флорида, була встановлена ​​1 квітня цього року. на європейському модулі МКС, Колумбус. Система Bartolomeo є власною інвестицією Airbus і експлуатується у співпраці з ESA, NASA та CASIS.

Як підкреслюють представники європейського постачальника пристроїв, Xenesis стане одним з перших американських користувачів Bartolomeo. "Проект покаже рентабельність використання свого терміналу зв'язку одночасно багатьма клієнтами", — сказала Дебра Фактор, керівник космічних систем США Airbus.

Низька орбіта МКС забезпечує стабільне місце для тестування надшвидких пристроїв зв'язку з дуже низькою затримкою передачі. Бартоломео займає оптимальне положення на МКС з прямим оглядом Землі з висоти близько 400 км, що дозволяє Xen-Hub максимізувати корисний час та збільшити пропускну здатність даних. "Ми раді співпрацювати з Airbus під час тестування Бартоломео", — сказав Джефф Глатштейн, президент компанії Xenesis. Він підкреслив, що платформа Airbus дозволяє Xenesis зосередитися на розвитку технологій, в той час як Airbus бере на себе відповідальність за контроль, підтримку та інфраструктуру, необхідні для роботи системи на МКС.

зображення
Концептуальний ескіз для встановлення утилітної платформи Bartolomeo поза модулем ISS Columbus. Рис. Airbus [airbus.com]

 

Bartolomeo був розроблений для створення фінансово і своєчасно життєздатної альтернативи малим супутникам для всіх видів місій. Він може вмістити до 12 різних науково-дослідних модулів, постачаючи їм енергію та забезпечуючи передачу даних на Землю. Він підходить для багатьох видів експериментів, включаючи спостереження за Землею, екологічні та кліматичні дослідження, робототехніку, а також матеріалознавство та астрофізику. Він надає клієнтам та дослідникам можливість орендувати технічний простір універсальним способом, дозволяючи випробовувати космічні технології, перевіряти нові ідеї, проводити експерименти в умовах мікрогравітації і навіть намагатися виробляти в космосі.

Зацікавлені сторони можуть відправляти вантажі на МКС на кожній місії, що постачає екіпаж станції, тобто фактично кожні три місяці. Вантажний простір вантажного судна дозволяє перевозити пристрої вагою від 5 до 450 кг. Airbus гарантує доступ до оптичної лінії, яка щодня надсилає на Землю від 1 до 2 терабайт даних.

Заряди можна підготувати до запуску в космос і виведення на орбіту приблизно за 12 місяців. Їх розміри, інтерфейси, підготовка та процес інтеграції перед запуском значною мірою стандартизовані. Це скорочує час і значно скорочує витрати порівняно з витратами на традиційні дослідницькі місії на орбіті Землі.

Airbus хоче забезпечити простий доступ до космосу як комплексну послугу. Вона включає: технічну підтримку в підготовці навантаження, введенні в експлуатацію та встановленні, підтримку роботи пристрою та передачу даних, а також, можливо, також повернення апарату на Землю.

Facebook Comments