Бачення супутників з польським плазмовим приводом. Новий контракт з NCBR

Триває процес замовлення технологічних проектів, обраних у лютому 2020 року для впровадження та співфінансування з тематичного конкурсу «Швидкий шлях — космічні технології». Таку угоду нещодавно було підписано Національним центром досліджень та розробок з консорціумом, що включає польську компанію Progresja Space та Інститут фізики плазми та лазерної мікросинтезу. С. Каліський. Виділений грант на суму майже 5 мільйонів злотих дасть змогу створити імпульсний плазмовий привід для нано- та мікросупутників.

Progresja Space (лідер консорціуму) — краківська компанія, яка зосереджена на розробці космічних технологій — компанія прагне розробити цілісні системи приведення в рух нано- і мікросупутників. У конкурсі «Швидкий шлях — космічні технології», що реалізується Національним центром досліджень та розробок (Оперативна програма інтелектуального розвитку), компанія разом із партнером — Інститутом фізики плазми та лазерної мікросинтезу. Сільвестер Каліський отримав майже 5 мільйонів злотих фінансування. Основна мета — створити імпульсний плазмовий привід для використання в невеликих супутниках CubeSat.

Пропоноване приведення в рух (PPT) оголошено як перше комерційне рішення такого типу в Польщі. Компанія Progresja Space розпочала свою діяльність у космічному секторі з перегляду проектів та робіт, пов’язаних із супутниковими приводами, розробленими польськими структурами, зокрема науковими підрозділами, з метою налагодження співпраці. Компанія, підкресливши комерціалізацію вже розроблених рішень, зацікавилась роботою над імпульсним плазмовим приводом, проведеною в Інституті фізики плазми та лазерного мікросинтезу у Варшаві. Як було заявлено, розроблений прототип демонстрував кращі параметри, ніж пропоновані в даний час двигуни цього типу. Progresja Space налагодила співпрацю з Інститутом, в результаті чого спільно розроблена концепція приводу, яку можна було б успішно використовувати в наносателітах CubeSat.

Метою проекту є розробка та впровадження технології імпульсних плазмових двигунів для нано- та мікросупутників, що працюють на рідкому паливі. Цей привід буде незалежним блоком, приєднаним до силової рейки супутника та його центральним комп'ютером. Він буде складатися з модуля двигуна, паливного модуля та модуля електроніки живлення та управління, розміщеного у загальній структурі, що не перевищує 0,5U.

"Імпульсний плазмовий двигун характеризується декількома нововведеннями у світовому масштабі ринку, що впливає на такі особливості, як дуже низьке енергоспоживання, висока ефективність та невеликі габарити, які порівнянні або кращі, ніж продукти, пропоновані на ринку супутникового приводу", — пояснює президент правління Томаш Палац Космічна прогресія, цитується у надісланому повідомленні. "Основним нововведенням є використання рідкого полімеру для імпульсного плазмового двигуна замість твердого паливного блоку. Це в основному впливає на високу ефективність і повторюваність пострілів (імпульсів). Якщо мова йде про рушії для наносателітів, його мала вага, об'єм і енергоспоживання особливо важливі, і також нестача високоенергетичних речовин. Враховуючи всі ці фактори, наше приведення в рух може бути одним з найкращих варіантів для супутників CubeSat ", — стверджує він.

Наш цільовий ринковий сегмент, тобто виробники та інтегратори нано- та мікросупутників, головним чином керуються комерційними міркуваннями при прийнятті рішень щодо придбання накопичувачів. Це дає можливість задовольнити потреби потенційних клієнтів. Конкуренти також повинні бути більш відкритими щодо своєї пропозиції. Все це означає, що ми в змозі дуже точно визначити плюси і мінуси пропонованих на даний момент накопичувачів, очікування клієнтів і те, як ми можемо реалізувати нашу продукцію на ринку, який знайде своїх клієнтів.

Томаш Палац, президент правління компанії Progresja Space

За даними Національного центру досліджень та розробок, у підприємств (не тільки з космічного сектору), які хотіли б підвищити свою конкурентоспроможність на основі інноваційних проектів, все ще є шанс. У поточній редакції конкурсу горизонтальних швидких треків (без тематичних обмежень — необхідний лише зарахування до сфери Національних інтелектуальних спеціальностей) заявки на фінансування інноваційних проектів можна подавати до 18 червня цього року. Продовжується набір персоналу в тематичні змагання «Швидкий шлях — ВДЕ в транспорті» (до 10 липня), «Швидкий трек — Коронавірус» (до 31 грудня) та Швидкий трек для МСП із сертифікатом «Печатка майстерності» (до 30 вересня).

Усі зацікавлені в конкурсі пропозиції можуть направити свої запитання до інформаційного пункту NCBR — по телефону, електронній пошті чи онлайн-зустрічам. Національний центр досліджень та розробок також організовує онлайн-навчання для заявників — їх можна знайти на YouTube-каналі Центру (NCBRnews).

Джерело: Національний центр досліджень та розробок

Facebook Comments