Аріана повертається після пандемічного перерви. Другий супутник служби на орбіті

У неділю, 16 серпня, була запущена перша місія Ariane 5. з моменту призупинення березня. Європейська флагманська система перевізників перевезла спеціальний корисний вантаж, що складається не з двох, як зазвичай, а трьох важких супутників — з наміром вийти на далеку геостаціонарну орбіту. Серед них був другий з найновіших службових кораблів Northrop Grumman — MEV-2 (Mission Extension Vehicle-2). Як випливає з назви, робототехнічний апарат дозволить продовжити термін експлуатації супутників, які вже витратили свої запаси палива.

Перша ракета-носій "Аріан-5" після майже шестимісячної перерви (спричинена пандемією COVID-19) вилетіла з космодрому Куру у Французькій Гвіані о 00:04 за польським часом (CEST) у неділю, 16 серпня. Політ, повідомлений як VA253, був успішно завершений, що дозволило запустити місію двох супутників, вироблених Northrop Grumman (Intelsat Galaxy-30 та службовим судном MEV-2, виробництва компанії SpaceLogistics LLC — дочірнє підприємство концерну) та одного інтегрованого Maxar Technologies (BSAT- 4b, для японського оператора B-SAT).

Galaxy-30 — телекомунікаційний супутник для широкосмугового широкосмугового розподілу та передачі відео, створений для глобального оператора Intelsat. Він охопить Північну Америку.

BSAT-4b, в свою чергу, буде використовуватися для підтримки телевізійного мовлення Ultra-High-Definition (UHD, 4K та 8K) по всій Японії. Він виконуватиме свої завдання в тандемі з ідентичним BSAT-4a, також запущеним Arianespace у 2017 році.

Третій і найбільш унікальний елемент поточного навантаження — це згаданий вище транспортний засіб-2 (MEV-2). Судно супутникового сервісу було пристосовано для активного, механічного захоплення супутників на орбіті за допомогою роботизованого затискаючого механізму. Таким чином, використовуючи власний привід, система Northrop Grumman дозволяє продовжити термін експлуатації вже супутникових супутників.

Перший успішний тест цього пристрою відбувся наприкінці лютого 2020 року. На відстані понад 36 тисяч. в кілометрах від Землі експериментальне службове судно MEV-1 успішно пристало до непрацюючого супутника телекомунікацій Intelsat-901. Термін дії комерційного супутника вже знаходився на орбіті кладовища, трохи нижче 35,8 тис. Метрів. кілометрів на геостаціонарній орбіті. MEV-1 утримуватиме майже 19-річну телекомунікаційну установку в експлуатації ще п’ять років. Протягом цього часу службовий автомобіль вагою майже 2300 кг буде виконувати функції модуля приводу та маневру для керованого супутника Intelsat-901 — як і раніше у задовільному технічному стані та з повністю робочим навантаженням.

Призначенням щойно розпочатої місії MEV-2 стане інший супутник Intelsat (10-02), який знаходиться на геостаціонарній орбіті з 2004 року. Термін його служби також має бути продовжений на п'ять років.

Запуск потрійної корисної навантаження, здійснений під час польоту VA253 Ariane 5, є першим подібним випадком в історії злетів цієї несучої системи (як правило, двокомпонентної корисної навантаження). Для цього було використано дещо вдосконалений варіант великої вантажопідйомності, розроблений та виготовлений ArianeGroup, який збільшив корисне навантаження на додаткові 85 кг — тобто до 10 200 кг загалом у місіях геостаціонарної передачі орбіти (GTO). Супутники, завантажені під час польоту VA253, мали загальну масу близько 9 700 кг.

За інформацією Arianespace, підвищення продуктивності, зафіксоване сьогодні, є кульмінацією програми постійного вдосконалення Ariane 5, яка була запущена ArianeGroup у 2016 році для підтримки конкурентоспроможності в комерційних місіях. Як зазначалося, це забезпечило збільшення вантажопідйомності на 300 кг.

Facebook Comments