Американський уряд робить ставку на міні-супутники раннього попередження. SpaceX серед постачальників

Агенція космічного розвитку (SDA) — урядова установа США, відповідальна за розробку, розробку та координацію передових оборонних проектів у космосі — нагородила першими замовленнями на програму створення супутникового сузір'я, здатного розпізнавати та відстежувати надзвукові ракети. Це ядро ​​дешевої, багатокомпонентної та ефективної мережі світлових супутників на низькій орбіті Землі, що працює на основі доступних комерційних рішень. SpaceX і L3Harris були обрані постачальниками перших восьми таких об'єктів.

Присудження державних контрактів було оголошено в понеділок, 5 жовтня. SDA (Агентство космічного розвитку), підпорядковуючись безпосередньо Міністерству оборони США, нагородило SpaceX та L3Harris по одному орденю кожен, що охоплює виробництво 4 легких супутників спеціального призначення. Ілон Маск отримав контракт на 149 мільйонів доларів США, тоді як L3Harris отримав контракт на 193,5 мільйона доларів. Впровадження має тривати максимум два роки, обидві компанії повинні виконати це до вересня 2022 року.

В обох випадках мова йде про побудову та доставку вихідних (насіннєвих) компонентів великого сузір'я супутника раннього попередження, яке зможе виявляти та відстежувати надходять гіперзвукові та балістичні ракети з низького рівня орбіти Землі (LEO). Припущення будівництва полягає у створенні розгалуженої мережі дешевих, швидкозмінних супутників із використанням технологій, доступних на відкритому ринку. Визначене таким чином початкове розпорядження було видано під егідою SDA під назвою Траншея рівня відстеження 0 (демонстраційний транш системи спостереження).

Супутники сузір’я повинні використовувати вдосконалені електрооптичні інфрачервоні датчики (OPIR — Overhead Persistent InfraRed) з широким полем спостереження. Кожен супутник також буде оснащений оптичною системою зв'язку, яка дозволяє передавати дані через інші супутники. Як підкреслювалось, інтегрований оптичний зв’язок повинен бути сумісним з іншою мережею легких телекомунікаційних супутників, що в даний час планується і замовляється SDA, яка буде побудована на LEO — так званий Транспортний рівень, ядро ​​якого незабаром сформують Lockheed Martin і York Space Systems.

У випадку з SpaceX замовлення Tracking Layer Tranche 0 є першим контрактом на виробництво військових супутників. Коментуючи це рішення, директор SDA Дерек Турнір зазначив, що SpaceX "зробив надзвичайно зручну пропозицію" на основі існуючої конвеєрної лінії Starlink. Турнір зазначив, що переможців обирали на основі технічного потенціалу та здатності швидко доставляти інгредієнти.

SpaceX мала запропонувати модульне рішення із використанням супутникової платформи компанії, оснащеної корисним навантаженням з датчиком OPIR від іншого постачальника (вже вибраного, але не розкритого по імені). L3Harris, у свою чергу, запропонував створити повноцінний супутник самостійно — на основі власної платформи та корисного навантаження, побудованого на власних заводах.

Модель SDA заснована на використанні комерційних технологій. Ми хочемо показати, що ми можемо використовувати комерційні компоненти та відповідати очікуванням Міністерства оборони.

Дерек Турнір, директор Агентства космічного розвитку

Всі вісім супутників насіння мають бути розміщені в космосі до 2022 року, щоб продемонструвати, як працює "відстежуючий шар". Наступним кроком буде додавання ще 28 супутників із широким полем зору та одного або двох супутників "середнього фокусу", які будуть розроблені під керівництвом Агентства протиракетної оборони (MDA). Вузькі датчики поля зору забезпечують більш детальну інформацію про цільове розташування, що дозволяє системі захоплення вже керуватися.

У випадку з транспортним рівнем, порядок "0" призведе до сузір'я з 20 супутників. Разом з ними будуть розгорнуті вісім супутників OPIR із широким полем зору та два супутники OPIR Tracking Layer із середнім полем зору — на двох орбітальних площинах, по 15 супутників кожен.

Згідно з SDA, в процесі оцінки пропозицій існує також третя область контракту, яка стосується контракту на інженерні рішення та управління системами місій, а також інтеграції окремих функцій обох сузір'їв. Підрядник цього контракту нестиме відповідальність за прив'язку транспортного шару та шару відстеження до наземних систем.

Facebook Comments